مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری اردبیل خواستار شد؛

احداث ۵ هتل بزرگ در اردبیل به‌خاطر ورود گردشگران خارجی

عصر ساختمان- معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اگر می‌خواهیم گردشگران بی‌شمار خارجی را در قالب تورها و اقامت‌های چندروزه در استان اردبیل مشاهده کنیم، نیازمند راه‌اندازی حداقل پنج هتل چهار و پنج ستاره هستیم.

احداث ۵ هتل بزرگ در اردبیل به‌خاطر ورود گردشگران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، قادر تقی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: یکی از بهترین بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی صنعت گردشگری است که از آن به عنوان صادرات پنهان یاد می‌شود به طوری‌که برخلاف سایر حوزه‌ها نه اعتباری در ورود این گردشگران نیاز داریم و نه می‌خواهیم کار خاصی را در ورود این گردشگران انجام دهیم بلکه خود آنها با رغبت و علاقمندی در مناطق مختلف حاضر می‌شوند و تنها شایسته است زیرساخت‌های این حضور فراهم آید.

    وی مزیت‌های گردشگری استان اردبیل را در بخش‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: پس از اجرای برجام و سیاست‌هایی که دولت در مراوده با سایر کشورها انجام داده ما یک رشد متوسطی را درحوزه گردشگری در سطح ملی تا 4 درصد و استان اردبیل تا 12 درصد شاهد هستیم.

    معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وجود 217 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمان‌پذیرها را یادآور شد و گفت: بعد از خراسان رضوی و مازندران از لحاظ تعداد مراکز اقامتی سومین جایگاه متعلق به استان اردبیل است.

    تقی‌زاده افزود با بیان اینکه از نظر تخت نیز رتبه ششم کشوری را داریم بیان کرد: صاحبان 20 آژانس از کشور ترکیه با حضور در این استان از جاذبه‌های بی‌نظیر بازدید کرده و هیأت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز که 80 درصد فعالیت‌ها در این حوزه را انجام می‌دهند به همراه 150 دفتر مسافرتی علاقمند شدند تا تورها و گردشگران متعددی را وارد استان اردبیل کنند.

    تقی‌زاده خواسته اصلی آنها را در تقویت صنعت گردشگری در این استان ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره در اردبیل و سرعین اعلام کرد و ادامه داد: در یک برش استانی هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و حوزه سرمایه‌گذاری بتوانیم فعالیت‌های مثبتی را انجام دهیم.

    وی اضافه کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری درصدد جذب سرمایه‌گذاران برای ساخت پنج مرکز اقامتی شامل هتل برای پذیرش گردشگران خارجی هستیم و در کنار آن استانداردسازی، ‌بهسازی و نوسازی مراکز اقامتی موجود از اولویت‌های جدی به‌شمار می‌رود.

    معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی و انجام کارهای زیربنایی در 35 مرکز اقامتی را یادآور شد و گفت: صاحبان 20 دفتر خدمات سفر نیز برای بهره‌مندی از منابع اعتباری صندوق کارآفرینی امید به این صندوق معرفی شدند.

    تقی‌زاده راه‌اندازی 272 کارگاه بزرگ و کوچک صنایع دستی را نیز در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد و افزود: امیدواریم در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل مطلوب انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار