مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای تهران خواستار اجرای مصوبه توسعه حمل و نقل عمومی شد

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مصوبه معاون رئیس جمهوری (جهانگیری )در مورد توسعه حمل و نقل عمومی محقق نشود، در حمل و نقل عمومی به مشکل جدی بر می خوریم.

رئیس شورای تهران خواستار اجرای مصوبه توسعه حمل و نقل عمومی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره مصوبه معاون رئیس جمهوری در مورد توسعه حمل و نقل عمومی گفت: این موضوع را پیگیر هستیم ولی باید جزئیات آن را از حناچی شهردار تهران سوال کنید .

    وی افزود: ما در امور اجرایی دخالت نمی‌کنیم ولی اخیراً وزارت کشور با مسئولان بانک مرکزی صحبت هایی داشته است تا این موضوع را پیگیری کنند و نتیجه آن تهیه صورت جلسه بوده که در نهایت تصمیم منوط به تأیید مقام معظم رهبری شده است.

    وی خاطرنشان کرد: استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی برای این مسأله اعلام شده که تصمیم سران سه قوه را نیاز دارد و بعد هم رهبر معظم انقلاب باید نتیجه‌گیری کنند.

    هاشمی ادامه داد: در حال حاضر دقیقاً نمی‌دانم که چه کسی باید پیگیر این موضوع باشد .

    وی از تشکیل جلسه با حضور نمایندگان وزرات کشور خبر داد و گفت: فردا جلسه‌ای در شهرداری تهران تشکیل می‌شود و نمایندگانی از وزارت کشور نیز حضور می‌یابند تا این موضوع بررسی شود .

    هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته با مقام معظم رهبری درباره توسعه حمل و نقل عمومی صحبت کردم و از ایشان خواهش کردم که حمل و نقل عمومی پایتخت را دریابند و ایشان موضوع را به رئیس جمهوری منتقل کردند.

    تشریح جلسه از زبان رئیس شورا
    هاشمی در ادامه درباره روند جلسه امروز شورا افزود: در جلسه امروز، اکثر اعضای شورا نسبت به موضوع حادثه اخیر هواپیمای اوکراینی واکنش نشان دادند.

    وی گفت: طرح یک فوریتی در مورد الزام شهرداری به ارائه لایحه ساماندهی واحدهای مسکونی مطابق با طرح تفصیلی ارایه و تصویب شد .

    هاشمی ادامه داد: به دلیل اینکه برخی از کاربری ها دچار بی نظمی جدی شده بود، این موضوع مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از منازل مسکونی در برخی از مناطق تهران به واحدهای اداری و یا برعکس تبدیل شده که باید ساماندهی شوند.

    وی ادامه داد: طرح الزام نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی نیز در صحن امروز میان اعضا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

    هاشمی با بیان اینکه، این موضوع بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد:  از طریق این طرح می توان درآمد پایدار شهری را افزایش داد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر عوارض بر اساس نرخ مصوب وزارت اقتصاد تعیین می‌شود و اگر طرح الزام نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری انجام شود، شرایط متفاوت خواهد شد.

    وی افزود: در این صورت، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد و می توان جهت ارائه بیشتر خدمات به شهروندان از آن استفاده کرد.

    وی درباره تاثیر این مصوبه بر تغییر قیمت عوارض افزود: قیمت منطقه‌ای گاهی به شدت پایین است ولی میزان دقیق تغییرات در حال حاضر مشخص نیست.

    وی بررسی لایحه سوم سند جامع مشارکت و سرمایه‌گذاری شهر تهران را موضوع دیگر صحن امروز شورا عنوان کرد و گفت: از آنجایی که دست سرمایه‌گذاران در برخی از موارد بسته بود تصمیم جدی در نحوه سرمایه گذاری در شهر تهران با توجه به این لایحه خواهیم داشت که البته این لایحه 34 ماده دارد که امروز تنها توانست 9 ماده آن را پیش ببریم.

    هنوز بهاره آروین نامه استعفا به شورای شهر نداده است
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره موضوع استعفای بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورا، گفت:  هنوز خانم آروین استعفای خود را اعلام نکرده‌ است و همانطور که در پست اینستاگرامی ایشان نیز مطرح شده در حال فکر کردن به این موضوع هستند .

    هاشمی افزود: اگر استعفایی به دست ما برسد باید در هیأت رئیسه بررسی شود و پس از آن ما با عضو مورد نظر، مذاکره می‌کنیم تا صرف نظر کنند.

    وی گفت: اگر اصرار بر استعفا باشد، موضوع در صحن شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

    چندی پیش رئیس شورای اسلامی شهر تهران با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیدار و درخصوص وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

    این جلسه با حضور همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با سیستم حمل ونقل عمومی از جمله وزرای نفت، صمت، راه و شهرسازی ، رییس کل بانک مرکزی، رییس صندوق توسعه ملی، معاون وزارت کشور برگزار شد که منجر به تصمیمات مناسبی در جهت تامین سه هزار دستگاه اتوبوس برای تهران و قطارهای مورد نیاز مترو شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار