مدیران خودروعصر اعتبار

اجاره مغازه در تهران چند؟

عصر ساختمان:نرخ اجاره مغازه در تهران دایره تنوع وسیعی دارد و از واحدهای تجاری کوچک با ودیعه ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومانی و اجاره چند صدهزار تومانی تا واحدهای بزرگ با اجاره‌بهای چند ده میلیون تومانی را دربرمی‌گیرد.

اجاره مغازه در تهران چند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت واحدهای تجاری بیش از هر فاکتوری به موقعیت جغرافیایی واحد تجاری مناطق شهری بستگی دارد. هرقدر محل واحد تجاری در قلب مسیر تردد مردم قرار داشته باشد و اصطلاحا از «پا خور» بیشتری برخوردار باشد، قیمت اجاره مغازه بیشتر است. ظاهر آراسته و تجملات و دکور داخلی مغازه نیز از دیگر شاخص‌های تاثیرگذار در نرخ اجاره‌ است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، اخیرا سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران واحدهای تجاری مستقر در پایانه‌های مسافربری را به مزایده عمومی گذاشته است.

    در این مزایده نرخ اجاره ماهانه کارشناسی غرفه‌ها و واحدهای مختلف اعلام شده است که کمترین این ارقام مربوط به باشگاه ورزشی ضلع جنوب پایانه شرق و سرخه حصار با اجاره‌بهای یک میلیون تومان بوده و گران‌ترین واحد تجاری در پایانه‌های مسافربری نیز، ساندویچ فروشی و انبار واقع در پایانه شرق است که اجاره‌بهای کارشناسی آن ماهانه 40 میلیون تومان اعلام شده است.

    تردد روزانه ده‌ها هزار مسافر در پایانه‌های شهر فرصت مناسبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق محسوب می‌شود و دایره مشاغلی که می‌توان در این واحدها راه‌اندازی کرد نیز به دلیل تنوع اقشاری که در این مکان تردد می‌کنند، نسبتا وسیع است. اجاره ماهانه واحد تجاری پایانه غرب ویژه فروش کیف و کفش، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی 15 میلیون تومان، نان فانتزی و سنتی 5/ 2 میلیون تومان، بوفه ساندویچی و رستوران در محوطه سواری‌ها 35 میلیون تومان و بوفه و رستوران ضلع شرقی پایانه در خارج از سالن 5/ 14 میلیون تومان تعیین شده که البته این قیمت‌ها به‌عنوان پایه اعلام شده و ممکن است در مزایده قدری افزایش یابد.

    در پایانه بیهقی نیز اجاره ماهانه کارشناسی برای دفتر مناسب خدمات بیمه‌ای واحد صدور و تعیین خسارت 15 میلیون تومان، صندلی‌سازی اتوبوس 3 میلیون تومان و نیز واحد مکانیکی، تعویض‌روغنی و پنچرگیری خودروهای سبک 12 میلیون تومان اعلام شده است. اجاره کارشناسی و پایه واحدهای پایانه شرق شامل واحد فروش و تعمیر تلفن همراه، لوازم جانبی و خدمات کامپیوتری 8 میلیون تومان، خودروشویی 6 میلیون تومان، جگر‌فروشی 8 میلیون تومان و فروش گل و گیاه 2 میلیون تومان تعیین شده است. این قیمت‌ها که به‌عنوان پایه توسط یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران اعلام شده از سوی برخی از موجران به‌عنوان مبنا به رسمیت شناخته می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار