مدیران خودروعصر اعتبار

تداوم شناسایی املاک واگذار شده در شهرداری تهران

عصر ساختمان- به گفته عضو شورای شهر تهران تعیین‌تکلیف املاک در اختیارِ غیر شهرداری تهران به معاونت فرهنگی و اجتماعی ارتباطی ندارد و برعهده سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران است.

تداوم شناسایی املاک واگذار شده در شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، «محمدنادر محمدزاده» رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درباره سرانجام املاک در اختیارِ غیر شهرداری تهران گفت: مجموع املاکی در اختیارِ غیر شناسایی شده در حدود 1910 مورد است که از این مجموع درباره حدود 1300 ملک، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران معتقد است؛ در صورت ادامه واگذاری باید چرخه شورای شهر را  برای تصویب طی کنند و در صورت تایید شورا و با شرایطی که مورد تایید آنها است، فعالیت خود را ادامه می‌دهند. همچنین بخشی از حدود چهارصد و پنجاه ملکی که برای آنها دستور قضایی صادر شده شده است یا به دادسرا ارسال شده‌اند و یا در حال گذراندن فرایند تخلیه قرار دارند.

    محمدزاده با اشاره به اینکه بیش از 200 ملک در اختیارِ غیر تاکنون تخلیه شده‌اند، به موضوع دیگری اشاره کرد و گفت: مجموع املاک تخلیه شده بیش از 200 ملک است، اما همه املاک مربوط به بند 6 ماده 55 قانون شهرداری‌ها نیستند و املاک دیگری نیز در آن قرار دارند.

    وی افزود: پرونده حدود 300 ملک دیگر نیز در دادسرا قرار دارد که در حال گذراندن مراحل قضایی هستند.

    رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که هنوز هم در شهرداری املاک جدید در حال شناسایی است، اظهار داشت: این مساله مطلق نیست و در پهنه شهرداری با این همه وسعت و عملکرد ممکن است یک مورد شناسایی جدید هم اتفاق بیافتد؛ اما این آمار مدت‌ها است که تقریبا ثابت است و در حوزه بند 6 ماده 55 تقریبا می‌توان گفت مدتی است که شناسایی ملک جدیدی نداشتیم.

    او در پاسخ به  این سوال که روند بازپس‌گیری املاک در اختیار غیر شهرداری تهران کند است و معاونت فرهنگی و اجتماعی تکلیف املاک را مشخص نمی‌کند، تصریح کرد: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی از آقای جوادی یگانه سوال کنید؛ آنها در حال انجام اقدامات لازم در این زمینه هستند و لایحه را برای شورا می‌فرستند و شورای شهر تصمیم‌گیری می‌کند که فعالیت در املاک ادامه یابد و یا اینکه بازپس‌گیری شود، اما آن دسته از املاکی که سازمان املاک و مستغلات شهرداری  بررسی کرده در مرجع قضائی است و به تناسب ضوابط، قوانین و قراردادهایی که در حوزه بارگذاری وجود دارد برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

    ادامه شناسایی املاک واگذار شده در شهرداری تهران

    «افشین حبیب‌زاده» معاون نظارت شورای شهر تهران درباره ادامه روند شناسایی املاک در اختیار غیر شهرداری تهران گفت: تعداد قابل توجهی از املاک در آخرین لیستی که به ما ارائه شد درج شده که مشخص است در دست چه کسانی است و چه استفاده‌ای از آن می‌شود و شهرداری به اینجا رسید که لایحه‌ای را به شورای شهر ارسال کند تا برای آنهایی که در حال فعالیت هستند به صورت یک جا مجوز دریافت شود و در نتیجه این لایحه، از مجموع املاک شناسایی شده بیش از نیمی از این لیست کاهش خواهد یافت.

    او درباره شناسایی املاک جدید نیز اظهار داشت: این نکته که هنوز املاکی باقی‌مانده، درست است و باید شناسایی و به این لیست اضافه شود، اما با توجه به اینکه بیش از یک سال است درباره املاک در اختیار غیر شهرداری صحبت می‌شود قاعدتا باید اینگونه باشد که املاک بسیار کمی باقی مانده است و اگر همچنان ملکی وجود دارد که در اختیار غیر قرار گرفته و هنوز به این لیست اضافه نشده، احتمالا به این دلیل است که در مناطق 22گانه شهرداری واگذاری صورت گرفته و هنوز به این لیست اضافه نشده است، اما قطعا تعداد آنها نباید زیاد باشد.

    حبیب‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا معاونت فرهنگی و اجتماعی باید این املاک را تعیین تکلیف کند، اظهار داشت: این مساله به معاونت فرهنگی و اجتماعی ارتباطی ندارد و به سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مربوط است.

    او در واکنش به اینکه محمدزاده گفته معاونت فرهنگی و اجتماعی باید لایحه‌ را به شورای شهر ارائه دهند، اظهار داشت: پیگیری این مساله با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران است؛ ما که نمی‌توانیم به همه معاونت‌های شهرداری تهران بگوییم چرا لیست نمی‌دهید، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران موظف است، تکلیف اینها را مشخص کند و آنها باید این مساله را پیگری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو