مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

استانداری تهران،‌سند راهبردی حریم را ابلاغ کند

عصر ساختمان-رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مساله حریم نیز گفت: استانداری تهران،‌سند راهبردی حریم را ابلاغ کند.

استانداری تهران،‌سند راهبردی حریم را ابلاغ کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، بیست و هفتمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با حضور محمد سالاری رئیس و زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورای شهر تهران، حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه 20، فرماندار ویژه شهرستان ری، رئیس شورای شهرستان ری، مدیرکل حریم شهر تهران و سایر اعضاء کمیته، به ریاست تقی زاده معاون امور هماهنگی امور استان‌های استاندار تهران برگزار شد.

    محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این جلسه که به بررسی وضعیت بافت‌های فرسوده و اولویت اقدامات بازآفرینی منطقه 20 اختصاص داشت، گفت: من پیشنهاد می‌کنم، تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود، توسط دبیرخانه کارگروه که سازمان نوسازی است، دسته بندی و مسئولیت‌های هر سازمان به تفکیک مشخص شود، همچنین کارگروهی به منظور پایش مستمر تحقق تصمیمات اتخاذ شده تشکیل و یک برنامه زمانبندی برای اقدامات تهیه شود، چراکه ممکن است تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود، در فرایند تحقق پذیری با مشکلاتی رو به رو شوند لذا وجود این کارگروه به منظور بررسی ابعاد تصمیمات اتخاذ شده و میزان تحقق پذیری آن ضرورت دارد.

    وی ادامه داد: من نگرانم بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده برای اجرای تصمیمات، متوجه شویم که 80 درصد تصمیمات انجام نشده و فقط زمان زیادی را از دست داده ایم. بنابراین برای تهیه یک برنامه سنجش پذیر دارای زمانبندی، به همراه تفکیک مسئولیت‌ها باید یک کارگروه تشکیل شود و به پایش مستمر بپردازد.

    شورایاران به جلسات کمیته خدمات ستاد بازآفرینی دعوت شوند

    سالاری در پیشنهادی دیگر بیان کرد: معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران و سازمان نوسازی برنامه‌ای محله محور برای بافت فرسوده تهیه کرده اند که اکنون هم در حال اجراست، لذا پیشنهاد می‌کنم تصمیمات این جلسات نیز درآن برنامه آورده شود تا برنامه‌های یکپارچه شوند.

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به مساله حریم نیز گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در کشور ما عدم سیاستگذاری یکپارچه و واحد است و بخشی نگری ها موجب شده که تصمیمات و برنامه‌ها به خوبی اجرا نشوند، که همین امر چالش اصلی مدیریت وصیانت از حریم کلانشهر تهران هم هست. من از مسئولین استانداری وشخص آقای استاندار تهران تقاضا دارم تا سند راهبردی حریم پایتخت را ابلاغ کنند.

    عضو شورای شهر تهران در پایان خواستار حضور شورایاران در جلسات کمیته بازآفرینی به منظور کمک در فرایند تصمیم گیری ها شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار