مدیران خودروعصر اعتبار

سهم ۲۲ هزار واحدی استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن

عصر ساختمان- استاندار مرکزی گفت: سهم استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی است که باید تلاش لازم در زمینه آغاز این طرح در استان انجام شود.

سهم ۲۲ هزار واحدی استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده امروز سه‌شنبه، در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام بزرگ در استان بویژه در شهرهای بزرگ است که امیدواریم با همکاری اعضای شورای مسکن بتوان در راستای تامین مسکن اقشار مختلف مردم، بویژه متقاضیان مسکن ارزان قیمت، گام های موثری برداشته شود.

    وی افزود: سهم استان مرکزی در این طرح ساخت 22هزار واحد مسکونی است که باید تلاش لازم در زمینه آغاز این طرح در استان و تکمیل آن در دو سال آینده انجام شود.

    استاندار مرکزی تصریح کرد: پیشنهادات توسط شهرداری ها در شهرستان ها  تا 10 روز آتی به دبیرخانه ارسال شود و یک نشست دیگر نیز در این خصوص طی یک ماه آتی برگزار شود تا پس از بررسی مباحث در شورای مسکن، بتوان عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن استان را در دهه فجر آغاز کرد.

    آقازاده بیان کرد: نقش بانک ها و انبوه سازان مسکن در این راستا مهم است که امیدواریم مشارکت لازم را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن داشته باشند.

    وی ادامه داد: همچنین باید طی چند روز آینده نشستی با اداره بهزیستی، بنیاد شهید، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح به منظور اختصاص زمین مناسب در شهرهای اراک و ساوه به این ارگان ها، در کنار طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن، برگزار شود.

    مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از وظایف راه  وشهرسازی، شهرسازی است و مسکن یک بحث فرعی است اما در حال حاضر با پررنگ دیده شدن مسکن، تمام مسائل شهرسازی نادیده گرفته می‌شود که این امر اتفاق خوبی نیست.

    حمیدرضا نوازنی بیان کرد: در صورت کمبود زمین دولتی نباید به سراغ کاربری‌های عمومی و خدماتی شهر رفت، در حال حاضر 700 هکتار کمبود فضای خدماتی در اراک وجود دارد و تغییر کاربری اندک فضای موجود برای ساخت مسکن اقدام مناسبی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی