مدیران خودروعصر اعتبار

تبدیل ۳۱ هزارتن باغ‌های چای به ویلا و ساختمان‌های مجلل

عصر ساختمان:نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات ۴۰۰ هزار تن برنج، گفت: در سال‌های گذشته تولیدات ۵۰ هزار تن چایی به ۱۵ هزار تن رسیده و ۳۱ هزار تن باغ‌های چای به ویلا و ساختمان‌های مجلل تبدیل شده است.

تبدیل ۳۱ هزارتن باغ‌های چای به ویلا و ساختمان‌های مجلل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی، افزود: آمار تولید گندم در سال 92، معادل دو میلیون و 900 هزار تن، در سال 93 شش میلیون تن، در سال 94 هشت میلیون تن بوده و پیش بینی میزان تولیدات برای سال 95، ده میلیون تن است اما این در حالی است که همچنین حدود 7 میلیون تن واردات گندم داریم.
    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس سرانه 36 کیلوگرمی مصوب وزارت جهاد کشاورزی سالانه به دو میلیون و 800 هزار تن برنج در کشور نیاز است که دو میلیون و 400 هزار تن نیز در کشور تولید داریم.
    وی ادامه داد: براساس گفته‌های معاون توسعه و تجارت وزارت جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی برای واردات برنج وجود ندارد، این موضوع که بسیار تاسف بار است سبب شده است تا با واردات 400 هزار تن برنج ضربه بزرگی به کشاورزان زده شود در حالی که ظرفیت تولید در کشور وجود دارد.
    لاهوتی، واردات برنج را تنها راه کسب سود و منفعت عده‌ای خاص که در دستگاه‌ها نفوذ دارند دانست و گفت: این مشکلات در بخش‌های دیگر از جمله تولیدات نخ ابریشم و پیله نیز به وجود آمده است؛ در سال‌های گذشته 10 هزار تن نخ ابریشم و 7 هزار تن پیله ابریشم در کشور تولید می‌کردیم که امروزه این میزان به زیر 100 تن و در سال 94 به 80 تن رسید در حالی که میزان مصرف داخلی هزار و 100 تن است.
    وی با بیان اینکه امکان افزایش تولیدات در کشور وجود دارد، گفت: نباید اجازه دهیم بلایی که بر سر چایکاران آمد گریبان‌گیر سایر کشاورزان شود. متاسفانه در سال‌های گذشته تولیدات 50 هزار تن چای به 15 هزار تن رسیده است و 31 هزار تن باغ های چای به ویلا و ساختمان‌های مجلل تبدیل شده است.
    نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه 21 هزار تن کیوی در سال گذشته از کشاورزان خریداری نشد، گفت: نباید اجازه دهیم واردات افزایش و تولیدات کاهش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار