مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت ۸۸۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های ۳ استان جنوبی کشور

عصر ساختمان- معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی استان‌‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، باز است، گفت: خسارت تقریبی سیلاب به راه‌‌های این ۳ استان ۸۸۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

خسارت ۸۸۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های ۳ استان جنوبی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، حیدر مطاعی  در تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان راهگشایی و برقراری تردد در محورهای اصلی، فرعی و روستایی به خوبی پیش رفت و قطعاً پس از مساعدتر شدن هوا و برقراری تردد، گام دوم که بازسازی و بهسازی محورها است نیز انجام می‌شود.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر در 30 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان و اطراف شهرستان ایرانشهر، انسداد جاده دسترسی داریم، این روستاها عمدتاً در حاشیه مسیر رودخانه هستند و جاده‌های دسترسی آنها هم بعضاً کنار مسیر رودخانه است، و به دلیل آبگرفتگی، کماکان جاده آنها مسدود است.

    وی اضافه کرد: همکاران ما مشغول ساماندهیِ بیشتر جاده‌ها از طریق پُر‌کردن کنار جاده یا سنگ‌ریزی و غیره برای راهگشایی هستند، ‌هر ساعت که می‌گذرد، شاهد بهبود تردد هستیم ‌ضمن آنکه کار اجرایی اساسی، در گام بعد انجام می‌شود.

    مطاعی اضافه کرد:‌ به هر حال هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان راه‌های اصلی، فرعی و ترانزیتی باز شده است و تردد در آنها برقرار است.

    * 7 جاده روستایی مسدود به دلیل سیلاب در هرمزگان بازگشایی شد

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد:‌ در استان هرمزگان نیز تا بعدازظهر دیروز 7 محور روستایی بازگشایی شد که البته دقت کنیم که یک محور شاید مربوط به یک روستا نباشد و در کنارش روستاهای دیگر هم باشند اما در کل 7 محور در این استان بازگشایی شده است.

    مطاعی اضافه کرد: در منطقه بشاگرد هم که از قبل مشکلاتی در مسیر دسترسی وجود داشت، همکاران ما در حال باز کردن و بازسازی مسیر این روستا به صورت شبانه‌روزی هستند.

    وی گفت: در همه راه‌های اصلی و فرعی ما تردد برقرار است البته ممکن است در برخی جاها 4 خطه ما به 2 خطه تبدیل شده باشد ولی در کل تردد برقرار است.

    * خسارت تقریبی 880 میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های 3 استان جنوبی کشور

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان‌ سیستان و بلوچستان گفت: تلاش کردیم با بسیج امکانات در این استان‌ها، تا جایی که امکان دارد بازگشایی مسیر انجام شود ضمن آنکه بخش خصوصی هم همکاری مناسبی در این مناطق برای بازگشایی جاده‌ها داشت.

    مطاعی اظهار داشت: در حال حاضر از نظر تردد خودرو در راه‌های اصلی و فرعی 3 استان مشکلی نداریم.

    وی درباره برآورد خسارات وارد شده به جاده‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در سیلاب اخیر گفت:‌ آماری که فعلا گرفته‌ایم هنوز تقریبی است و کامل نشده است؛ ‌در استان سیستان و بلوچستان حدود 700 میلیارد تومان خسارت به جاده‌ها وارد شده است، در استان کرمان و هرمزگان هم سیلاب ‌حدود 180 میلیارد تومان خسارت به راه‌ها ‌وارد کرده است.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: ‌برآورد تقریبی ما از خسارات وارد شده به جاده‌ها در 3 استان فعلاً رقم 880 میلیارد تومان اما قطعا این رقم نهایی نیست و ممکن است با بررسی‌های دقیق‌تر که در حال انجام است، کم و زیاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار