مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سرمایه گذاری مسکن مطرح کرد:

صندوق های زمین و ساختمان، حلقه اتصال بازار سرمایه و صنعت

دو صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان جدید در راه بازار سرمایه

عصر ساختمان:دو صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان جدید توسط گروه سرمایه‌گذاری مسکن در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

صندوق های زمین و ساختمان، حلقه اتصال بازار سرمایه و صنعت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از سنا، محمدرضا امینی، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین انبوه­ ساز بازار سرمایه کشور، در راستای استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل‌های بازار سرمایه به منظور تامین مالی پروژه‌ها، ایجاد صندوق­ های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را در دستور کار قرار داده است.

    وی افزود: پس از تاسیس و اخذ مجوز فعالیت صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال­غرب در شهرک رشدیه تبریز، این شرکت درخواست اخذ مجوز صندوق زمین و ساختمان پردیس پارسیان را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کرده است که مراحل نهایی خود را طی می کند و امید است به زودی شاهد پذیره ­نویسی واحدهای سرمایه­ گذاری آن باشیم. همچنین صندوق دیگری که درخواست آن توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به بورس ارائه شده است، صندوق سرمایه ­گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون است که برای تامین مالی پروژه نارون اراک (متعلق به شرکت سرمایه­ گذاری مسکن الوند) طراحی شده است.
    وی با اشاره به عرضه اولیه شرکت الوند در روزهای گذشته در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: استفاده از این صندوق گام مهمی در مسیر تحقق بودجه پیش‌بینی شده شرکت و کاهش هزینه‌های مالی آن است. همچنین اختلافاتی که در سایر روش‌های مشارکت در ساخت و ریسک توقف پروژه‌ها ناشی از این ریسک‌ها، در این روش وجود ندارد.
    امینی در ادامه با بیان این که صندوق ­های زمین و ساختمان هم به سمت عرضه مسکن کمک کرده و هم در سمت تقاضا، سرمایه ­گذاری در این صنعت را با هر سرمایه­ای ممکن می­سازند، گفت: در پایان عمر صندوق، با فروش واحدهای ساختمانی پروژه، سرمایه‌گذاران از سود حاصله منتفع می شوند.
    وی معافیت مالیاتی صندوق­ ها را از مهم‌ترین مزایای این ابزار مالی دانست و اظهار داشت: بر اساس ماده 7 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، در راستای تسهیل اجرای سیاست­های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، تمامی درآمدهای صندوق ­های سرمایه­ گذاری و درآمدهای حاصل از نقل و انتقال این اوراق یا درآمدهای حاصل از صدور و ابطال آن‌ها از پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. این موضوع در کنار شفافیت صندوق ­های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، به تسهیل سرمایه ­گذاری در صنعت ساختمان منجر خواهد شد.
    مدیرعامل ثمسکن تامین مالی به موقع پروژه ­ها را از جمله مزایای این صندوق­ ها برای صنعت انبوه ­سازی عنوان کرد و افزود: با استفاده از این روش تامین مالی، پروژه­ ها در موعد تعیین شده با کمترین انحراف زمانی، تکمیل خواهند شد.
    وی خاطرنشان کرد: بنا بر گزارشات و اطلاعات آماری منتشر شده، مسکن در حال خروج از رکود است و انتظار می­رود حتی در سنوات آتی شاهد فزونی تقاضا بر عرضه در خصوص واحدهای مسکونی میان درآمدی باشیم، لذا برای تعریف پروژه­ های جدید، نیاز به تامین مالی است که یکی از روش­های تامین مالی، صندوق­ های زمین و ساختمان است که به نوعی حلقه اتصال بازار سرمایه و صنعت ساختمان به شمار می‌رود.
    شایان ذکر است پروژه نارون اراک در زمینی به مساحت 7.584 مترمربع و در منطقه الهیه در قالب 2 بلوک 10 طبقه و در 144 واحد مسکونی با زیربنای حدود 20.000 متر مربع برای استفاده اقشار متوسط و پایین‌تر از متوسط این شهر طراحی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار