مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی

عصر ساختمان-اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رأی موافق کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود در پایتخت را در برابر خطر آتش‌سوزی به تصویب رساندند.

الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر وقوع آتش‌سوزی و قرائت گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در دستور کار یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

    در ابتدای بررسی این دستور زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: از دوستان و همکاران خود می‌خواهم که نگاه خود را بازتر کنند و این طرحی است که چند ماه گذشته از سوی کمیسیون محیط زیست ارائه شد و بنا به دلایل غیر منطقی از دستور خارج شد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: از آن زمان که این طرح از صحن شورای شهر خارج شد تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و این طرح با همان نظر‌های قبلی مطرح شده است.

    صدراعظم نوری گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال 96 تعداد 27 هزار و 206 حریق با خسارت 3 هزار و 726 میلیارد ریالی در پایتخت رخ داد و آمار سال 97 نیز نشان می‌دهد که تعداد حریق‌ها با کاهشی کم به 21 هزار و 626 حریق با خسارت 3 هزار و 168 هزار میلیارد ریالی رسید.

    او با اشاره به آمار حریق در ده ماهه سال گذشته گفت: تعداد حریق رخ داده در پایتخت در سال 98 به 20 هزار و 264 حریق رسید و این آمار‌ها نشان می‌دهد که این موضوع در پایتخت امری جدی و اجتناب ناپذیر است.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به این آمار لازم است که طرح پایش ساختمان‌ها به صورت برخط از سوی مدیریت شهری جدی گرفته شود.

    پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر وقوع آتش‌سوزی در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با 16 رأی موافق آن را به تصویب رساندند و قرار بر این شد جزئیات این طرح که با 13 رأی موافق به تصویب رسید در جلسه بعد شورای شهر مطرح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی