مدیران خودروعصر اعتبار

استقرار ۱۳۰۰ دستگاه نمک‌پاش برای جلوگیری از یخ زدگی معابر

عصر ساختمان- سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری گفت: ۱۳۰۰ دستگاه نمک‌پاش برای یخ‌زدایی مسیر‌ها آماده شدند.

استقرار ۱۳۰۰ دستگاه نمک‌پاش برای جلوگیری از یخ زدگی معابر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید رودباری سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل با بیان اینکه 940 پایگاه راهداری زمستانی در سرتاسر کشور برای جلوگیری از یخ‌زدگی راه‌ها در آماده باش کامل هستند، گفت: در تمامی این پایگاه‌ها تجهیزات شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی مسیر‌ها تا 72 ساعت ذخیره  شده است.

    او افزود: با استفاده از شن و نمک محلول‌هایی درست شده که با استفاده از دستگاه‌های نمک‌پاش و یا به صورت دستی بلافاصله بعد از ریختن آن یخ‌ها به صورت کامل آب می‌شود و این محلول برای دما‌های زیر 20 تا 21 درجه مناسب است.

    سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل با بیان اینکه همزمان با پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای ورود برف و کولاک و همچنین افزایش برودت دما تیم‌های راهداری در سراسر مسیر‌ها آماده باش هستند، افزود: در بسیاری از محور‌ها از جمله جنوب و جنوب غربی کشور و استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اصفهان، ایلام، فارس، زنجان، سمنان، هرمزگان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمر، تیم‌های راهداری مستقر شده‌اند.

    او یادآور شد: در استان‌های بوشهر و خوزستان هم بارش‌ها را به صورت باران است، اما در این استان‌ها هم تیم‌های راهداری تجهیزات خود را مستقر کرده‌اند.

    رودباری بیان کرد: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی و پیش‌بینی وقوع برف و کولاک به ویژه در استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان، کهکیلویه، فارس و خوزستان و مناطق کوهپایه‌های زاگرس تیم‌های راهداری به صورت ویژه تجهیزات خود را مستقر کردند.

    سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل افزود: در مجموعه حدود 10 هزار ماشین‌آلات راهداری و 940 پایگاه در سراسر کشور آماده هستند و حدود 1300 دستگاه نمک‌پاش برای یخ‌زدایی مسیر‌ها آماده شده است.

    او تصریح کرد: هم‌اکنون در سراسر کشور تجهیزات مستقر شده، اما در برخی از مناطق به دلیل بارش بیشتر برف و کولاک تجهیزات بیشتر و در برخی از مناطق هم تجهیزات کمتری مستقر شده است.

    رودباری گفت: بیش از 12 هزار و 300 نیروی راهدار در سراسر کشور حضور دارند و با توجه به بارش برف و کولاک در مناطق شمالی کشور نیرو‌ها مستقر شدند و هیچ مسیری در این محدوده به دلیل پرترافیک بودن حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار