مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد:

تفویض اختیار واگذاری برخی املاک به شهرداری

عصر ساختمان- نظری گفت: خانه‌های واجد ارزش میراثی باید برای نسل‌های بعد باقی بماند.

تفویض اختیار واگذاری برخی املاک به شهرداری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید خود به همراه اصحاب رسانه از خانه اقدسیه معروف به خانه شهرداران گفت: آیینه کاری این ملک بسیار نادر است.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مواردی از املاک که دارای ارزش است باید برای نسل‌های بعدی حفظ شود و در حال حاضر سازمان میراث نظر خود را اعلام کند.

    نظری ادامه داد: نظر‌های متفاوتی مطرح می‌شود در این باب که به عنوان مثال میراث فرهنگی بر یک ملک ارزش تاریخی می‌گذارد، اما شهرداری ان را قبول نکرده است.

    او اظهار کرد: کمتر ملکی را دیدم که به این وسعت آیینه کاری داشته باشد و این شکل آیینه کاری را ما در بنا‌های سلطنتی بیشتر می‌بینیم.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: از املاک در یک دوره از زمان واجد ارزش شناخته می‌شوند و در برخی دیگر از املاک در یک بازه از زمان واجد ارزش میراثی نیست، اما چند سال بعد ان را واجد ارزش ثبت میراثی معرفی می‌کنند.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: جهات مختلف را برای ثبت باید در نظر گرفت اگر این ملک ارزش میراثی هم نداشته باشد می‌توان آن را بنا به دلایلی باز هم ثبت میراثی کرد، اما من متخصص حوزه ثبت میراثی نیستم که کارشناسان باید نظر دهند.

    نظری افزود: برخی اختیارات برای واگذاری املاک به شهرداری تهران تفویض شده است و هیچ اجباری بر گردن شهرداری برای ارائه لیست به شورای شهر تهران وجود ندارد.

    او ادامه داد: شهرداری تهران هیچ الزامی برای ارائه اطلاعات واگذاری این ملک از سوی شهرداری به شورای شهر وجود ندارد.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: بعید می‌دانم بشود روی کاربری و ساخت یک ملک ورود کرد، چون مالک می‌تواند با شکایت به دیوان عدالت اداری نظر شهرداری و شورا را ابطال کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار