مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور:

نوسازی بافت فرسوده با شعار ممکن نیست

عصر ساختمان- پور حاجت گفت: با شعار دادن و وعده وعید‌های مختلف نمی‌توان بافت‌های فرسوده را در نقاط مختلف نوسازی کرد.

نوسازی بافت فرسوده با شعار ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه دولت باید به بافت فرسوده نگاه استراتژیکی داشته باشد، گفت: دولت باید سیاست‌های بهتری را جهت بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیر رسمی در دستور کار خود قرار دهد چرا که هم‌اکنون سیاست‌هایی که در این حوزه وجود دارد، متناسب با نوسازی بافت‌های فرسوده نیست.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه بخش خصوصی سعی کرده با واکاری و تحقیقات در بخش بافت‌های فرسوده نقاط ضعف و قوت این مناطق را شناسایی کند، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند گره گشای رفع مشکلات این حوزه باشد.

    او گفت: باید برنامه‌هایی که برای حوزه بازآفرینی شهری تدوین می‌شود متناسب با نیازهای این بخش باشد تا هرچه سریعتر شاهد، بهبود و افزایش روند نوسازی در این بخش‌ها باشیم.

    پورحاجت توضیح داد: در 6 سال گذشته توجه چندانی به حوزه بافت‌های فرسوده با توجه به تأکیدات رئیس جمهور نشده است و تا کنون دولت تنها سیاست‌ها و برنامه‌ریزی انجام داده، اما هیچ کدام از این برنامه‌ها را به مرحله اجرایی نرسانده است.
     

    او یادآور شد: بخش خصوصی حاضر بود در صورت اعمال سیاست‌های تشویقی و رفع موانع تولید برای اجرای هر چه سریعتر بازآفرینی شهری پای کار بیاید، اما متأسفانه دولت تا کنون موانع پیش‌روی بخش تولید را مرتفع نکرده است.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور بیان کرد: دولت تا کنون شعارهای خوبی را برای بازآفرینی شهری داده است، اما نمی‌شود تنها با شعار دادن بافت فرسوده را احیا کنیم.

    پور حاجت با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی با همکاری تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود، افزود: شهرداری‌ها با همکاری بخش خصوصی می‌تواند ظرف مدت کوتاهی بافت‌های فرسوده به ویژه در حاشیه شهرها و کلان شهرها را نوسازی کند اما این به آن شرط است که سیاست‌های تشویقی در حوزه بازآفرینی شهری برای بخش خصوصی در دستور کار قرار بگیرد.

    او یادآور شد: تا کنون وعده‌هایی که دولت برای اجرای بازآفرینی شهری داده است، تنها در همان مرحله وعده به ویژه در تهران باقیمانده که این نیازمند آن است که از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار