مدیران خودروعصر اعتبار

ویروس ناشناخته؛

ساخت دومین بیمارستان فوری در چین این بار در ۱۵ روز

عصر ساختمان- در حالی که چین سرگرم ساخت یک بیمارستان هزار تختخوابی فوری در عرض ۱۰ روز در شهر ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا است مقامات این شهر اعلام کردند قرار است یک بیمارستان دیگر را با ظرفیت ۱۳۰۰ تخت در ظرف ۱۵ روز آینده احداث کنند.

ساخت دومین بیمارستان فوری در چین این بار در ۱۵ روز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بیمارستان جدید با نام بیمارستان «لیشن شان» دومین بیمارستان این شهر خواهد بود که بیماران آلوده به ویروس کرونا را پذیرش می کند پیش بینی می شود این بیمارستان در عرض دو هفته ساخته شود.

    دولت محلی ووهان اواخر هفته گذشته اعلام کرد یک بیمارستان هزار تختخوابی سیار با مساحت 25 هزار متر مربع در ظرف 10 روز احداث می کند این بیمارستان قرار است هفته آینده به بهره برداری برسد این بیمارستان مشابه بیمارستان «شیایو تانگشان» است که سال 2003 برای درمان بیماران مبتلا به سارس در پکن ساخته شد.

    به دنبال شیوع گسترده بیماری مرگبار سارس در چین در سالهای 2002 و 2003 میلادی که جان دهها نفر را گرفت، یک بیمارستان برای مداوای مبتلایان در شهر پکن در مدت 6 روز و هفت شب ساخته شد.

    این بیمارستان در منطقه چانگ پینگ در حومه شهر پکن و در مساحتی به میزان 25 هزار متر مربع توسط ارتش چین ساخته شد بعد از ساخت این بیمارستان 680 نفر از مبتلایان سارس به سرعت در آن بستری شدند که فقط 8 نفر آنها جانشان را از دست دادند.

    ساخت دو بیمارستان فوری در مدت زمان 10 روزه و 15 روزه در ووهان، با هدف کاهش فشار بر روی سایر بیمارستان های این شهر صورت می گیرد.

    احداث فوری این دو بیمارستان در شرایطی است که این کشور در تعطیلات سال نوی چینی بسر می‌برد با این حال قرار است بدون توجه به تعطیلات، چین از تمام امکاناتش برای ساخت این دو بیمارستان استفاده کند.

    تازه ترین آمارها نشان می دهد که 1279 نفر به این ویروس مرموز مبتلا شده اند و 41 نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

    آمارها نشان می دهد که 29 استان و منطقه چین به این ویروس مبتلا شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار