مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار تهران تاکید کرد:

لزوم برخورد قاطعانه شهرداری‌ها با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه حریم شهرها برای توسعه آتی شهرها باید به صورت فریز باقی بمانند بر لزوم برخورد قاطعانه شهرداری‌ها با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تاکید کرد.

لزوم برخورد قاطعانه شهرداری‌ها با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در تشریح روند حفظ حریم شهرها در سطح استان تهران گفت: شهرداری تهران و سایر شهرداری های استان تهران برابر قانون مکلف هستند در حریم مربوط به خود بر اساس ماده 99 قانون شهرداری‌ها از ساخت و سازها و عملیات عمرانی جلوگیری کنند.

    وی افزود: حریم شهرها برای توسعه آتی شهرها درنظر گرفته شده است لذا باید به شکل فریز باقی بماند، مگر اینکه بر اساس طرح‌های توسعه عمران شهری همچون طرح جامع برخی فعالیت‌ها در حریم شهر مستقر شوند که این موضوع در کارگروه زیربنایی و شورای استان مطرح خواهد شد و فعالیت مورد نظر بر اساس طرح‌های بالادستی در حریم شهر اجازه استقرار دریافت می‌کند.

    تقی‌زاده ادامه داد: قطعا جلوگیری از ساخت و ساز در حریم شهرها در دستور کار است اما در برخی نقاط به دلیل تداخل در تقسیمات کشوری با حریم شهرها برخی اختلافات با توجه به داشتن مسئولیت از سوی افراد مختلف شاهد دوگانگی و چندگانگی هستیم. بر همین اساس تلاش کرده‌ایم این هماهنگی را در ستاد پیشگیری از ساخت و ساز استان تهران ایجاد کنیم. در این مسیر هم اقدامات بسیار خوبی در حوزه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب آن‌ها توسط جهاد کشاورزی و وزارت نیرو که حریم رودخانه‌ها در اختیار دارند، انجام شده است.

    معاون عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید در برخورد با تخلفات حریم قاطعانه عمل کنند،گفت: در خارج محدوده شهرها و حریم آن‌ها کمیسیون ماده 99 شهرداری‌ها تصمیم‌گیری می‌کند و تخلفات ساختمانی داخل محدوده شهرها توسط کمیسیون ماده 100 تصمیم‌گیری می‌شود.

    وی در پایان اظهارکرد: بر اساس بند 3 ذیل تبصره الحاقی ماده 99 قانون شهرداری‌ها در حریم تهران و برخی شهرها حتی نیاز به طرح کمیسیون ماده 100 هم نیست و راسا شهرداری‌ها می‌توانند اقدام به تخریب ساخت و سازهایی کنند که به مرحله سقف نرسیده‌اند. از این ظرفیت قانونی شهرداری‌ها استفاده می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو