مدیران خودروعصر اعتبار

جمالی نژاد:

افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۶ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر

عصر ساختمان- معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در آغاز دهه مبارکه فجر میزان پروژه‌هایی که قرار است در استان‌های مختلف افتتاح شود میزان قابل توجهی دارد؛ بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی کلنگ‌زنی خواهد شد.

افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۶ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در مراسم رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات اهدایی به شهرداری و دهیاری‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما نه تنها از جهت ریالی و مالی عوارض سوخت را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌کنیم، مبلغی از این ردیف را از تبصره ماده 39 راهم برای خرید ماشین آلات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور تخصیص خواهیم داد.

    معاون عمرانی وزیر کشور افزود: امسال خوشبختانه علی‌رغم تمامی شرایط سخت اقتصادی، توانستیم بیش از 5 هزار ماشین آلات و تجهیزاتی که بتواند شهرداری کشور را پشتیبانی کند خریداری کردیم؛ یقیناً در سال آینده هم مبلغی در بودجه برای خریداری تجهیزات ماشین آلات دیده شده است.

    جمالی نژاد اظهار کرد: در همین دولت تاکنون حدود 14 هزار وسیله نقلیه خریداری شده که میزان قابل توجهی است همچنین شهرداری‌ها هم وسایل نقلیه خریداری کردند.

    او درباره اقدامات حوزه عمرانی وزارت کشور گفت: خوشبختانه امروز در آغاز دهه مبارکه فجر میزان پروژه‌هایی که قرار است در استان‌های مختلف افتتاح شود میزان قابل توجهی دارد؛ بیش از 16 هزار و 500 پروژه عمرانی کلنگ‌زنی خواهد شد، امسال میزان کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی کم است به این دلیل که شیرینی پروژه‌های افتتاح شده را مردم بکشند.

    جمال نژاد ادامه داد: اکنون بسیج سازندگی به همراه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها 40 هزار پروژه را شروع کرده است و بسیج سازندگی حدود 6 هزار پروژه در دست انجام دارد که سر جمع بیش از 22 هزار پروژه در حال افتتاح و کلنگ زنی است.

    معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: حدود 76 درصد بیش از سال قبل پروژه برای افتتاح در نظر گرفته شده که حدود 50 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. افزون بر این پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های هم امسال میزان قابل توجهی از جهت تعداد و اعتبار افزایش داشته است؛ این موضوع نشان دهنده این است که عزم مدیران کشورمان جذب شده تا شاهد جهش و سونامی عمرانی باشیم.

    او درباره ناوگان اتوبوسرانی گفت: 79 درصد ناوگان اتوبوس‌رانی شهری کشورمان فرسوده است و تلاش ما بر این است که نوسازی این بخش است حمل و نقل شهری انجام شود. خوشبختانه جلسات زیادی را با آقای جهانگیری برگزار کردیم و تصمیمات بسیار خوبی برای این موضوع گرفته شده است.

    جمالی نژاد گفت: قرار بر این است که 3 هزار اتوبوس خریداری و 2 هزار اتوبوس نوسازی شود؛ همچنین در بودجه امسال در بخش اوراق مشارکت، حدود 2 هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان در نظر گرفته شده است. همچنین برای سال آینده هم که 8 هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت و حمل و نقل ریلی و عمومی در نظر گرفته شده که 2 هزار میلیارد تومان آن را برای بحث اتوبوسرانی تخصیص داده خواهد شد.

    عمرانی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهره برداری مترو پرند به کجا رسید گفت: این چند سال خوشبختانه خطوط ریلی بسیاری را ایجاد کردیم و اعتبارات بسیار خوبی را تخصیص داده شده، امسال حدود 5 هزار میلیارد تومان برای بحث اوراق مشارکت و خطوط ریلی در نظر گرفته شده، اما در بحث بازه زمانی از بهره برداری یک پروژه ممکن است تداخل ایجاد شود، این پروژه تایپ در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو