مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه وشهرسازی:

افتتاح آزاد راه تهران_شمال به اسفند موکول شد

عصر ساختمان- اسلامی گفت: نرخ عوارض آزاد راه تهران و شمال مشخص شده و تا نیمه اول اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح آزاد راه تهران_شمال به اسفند موکول شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چهل و یکمین مراسم سالگرد ورود امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران به مناسبت اینکه دهه فجر 368 پروژه به ارزش 2 میلیارد و 334 میلیون تومان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: یک هزار و 800 میلیارد تومان از آن‌ها مربوط به پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل که شامل روسازی جاده‌های اصلی و فرعی است.

    او افزود: در این ایام 900 کیلومتر راه روستایی جدید ساخته شده افتتاح و آسفالت 800 کیلومتر راه آسفالته جدید هم اضافه خواهد شد، پروژه‌های دیگری هم در فرودگاه‌ها و بنادر کشور ساخته شده که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.
    ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی تا پایان سال انجام می‌شود
    اسلامی از افتتاح تعدادی مسکن مهر در شهر‌های مختلف هم در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی تعدادی از واحد‌های آن آغاز خواهد شد و در این طرح از 14 بهمن ماه SMS تأیید به ثبت‌نام شدگان ارسال خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 42 درصد از ثبت نام کنندگان حذف و 58 درصد از ثبت نام کنندگان اطلاعاتشان تأیید شده که پیامک را از چهاردهم بهمن دریافت می‌کنند و برای ادامه مراحل به بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.

    او یادآور شد: بلافاصله بعد از اتمام مراحل اول مرحله دوم ثبت نام آغاز و تا پایان سال تمامی مراحل ثبت نام و غربالگری بخش دوم انجام می‌شود.
    جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در حال بررسی است
    اسلامی در باره آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراین هم گفت: طبق آنکس سیزده سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) این پرونده در حال رسیدگی است و کمیته تمامی مراحل این سانحه را بررسی می‌کند که یکی از بخش‌های آن جعبه سیاه است و با توجه به آنکه کشور اوکراین جزو یکی از قسمت‌های مهم این سانحه است بنابر این طبق مقررات جهانی هر دو کشور ایران و اوکراین همزمان اقدامات رسیدگی به این سانحه را انجام می‌دهد.

    وزیر راه و شهرسازی در باره قطع پرواز ایران – چین گفت: در تمامی 24 مرز و فرودگاه‌های بین‌المللی مرز‌ها و بنادر تیم‌هایی از وزارت بهداشت مستقر و تمامی مسافران به صورت کامل کنترل می‌کنند.

    او افزود: تمامی موارد به صورت کامل و دقیق از سوی تیم‌های وزارت بهداشت کنترل و در صورت مشاهده کوچکترین مورد سریع مسافران به قرنطینه اعزام می‌شوند.

    اسلامی بیان کرد: پرواز چین بر اساس جلسه‌ای که دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، تا اطلاع ثانوی متوقف شد و دستور آن به رئیس سازمان هواپیمای کشوری ابلاغ شد و 50 دانشجویی که در این کشور حضور دارند بر اساس تمهیدات لازم در اولین فرصت به کشور بازگردانده می‌شوند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر سال مراسم دوازده بهمن و سالگرد ورود امام خمینی (ره) به صورت مفصل و با حضور مهمان‌هایی از کشور‌های مختلف برگزار می‌شد، گفت: امسال طبق تصمیمی که اخذ شد هزینه‌های برگزاری این مراسم صرف بهسازی و ساخت مدرسه‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود.

    او با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای ناخواسته نکاتی را مطرح می‌کنند و سعی دارند مردم را بابت پرواز‌ها نگران کنند، افزود: این اتفاقات در تمامی دنیا رخ می‌دهد و یک اتفاقی که منحصر به ایران باشد، نیست بلکه تمامی کشور‌ها با آن مواجه هستند.

    اسلامی افزود: حادثه‌ای که در چند روز گذشته در ماهشهر رخ داد و خوشبختانه تمامی مسافران این هواپیما سالم بر زمین نشستند مسئول رسیدگی آن سازمان هواپیمای کشوری است و اطلاعات اولیه آن ارسال شده و طبق آن خلبان این هواپیما به حالت تعلیق درآمده است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: به هیچ وجه عمد ملاحظه‌ای بابت این خطا‌ها نمی‌شود و تمامی قوانین و ضوابط در این حوزه حاکم است و بلافاصله بعد از شناسایی عاملان این حادثه به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

    او با اشاره در پاسخ به سوالات باشگاه خبرنگاران در رابطه به اینکه آیا قطعات برخی از هواپیما‌ها فرسوده است یا خیر، گفت: شرکت‌های قدرتمند و دانش‌بنیانی وجود دارند که توان تولید برخی از قطعات مهم هواپیما را دارند و ما به هیچ وجه با مشکل فرسودگی قطعات در هواپیما مواجه نیستیم.

    اسلامی افزود: سازمان هواپیمای کشوری و سازمان صنایع هوایی به شدت مکلف هستند که برخی از قطعات هواپیما را نوسازی کنند و این شرکت‌ها تحت نظارت شدید سازمان هواپیمای کشوری هستند و تمامی آن‌ها حافظان ایمنی و جان مردم هستند و به هیچ عنوان مماشاتی در این حوزه وجود ندارد.

    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با زمان افتتاح آزاد راه تهران – شمال هم گفت: تمامی دستگاه‌ها در آزاد راه تهران – شمال مستقر شده‌اند و وجه تمایز این آزاد راه در سایر پروژه‌ها سیستم‌های هوشمندی است که در این آزاد راه به کار گرفته شده است.

    او گفت: سیستم‌های مدیریت یکپارچه از جمله پلیس راه و سایر ارگان‌ها مانند سیستم‌های سوخت‌رسانی و مانیتوری در این آزاد راه به زودی مستقر می‌شوند.

    اسلامی در رابطه با وضعیت برق این آزاد راه هم گفت: با همکاری وزارت نیرو سیستم‌های برق‌رسانی این پروژه وصل شده و برق اضطراری این آزاد راه هم از طریق خریداری یک ژناتور وصل می‌شود و طبق وعده‌ای که داده شد 30 بهمن ماه هیچ کار مانده‌ای در این آزاد راه وجود نخواهد داشت و با حضور رئیس جمهور این پروژه افتتاح می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: افتتاح آزاد راه به هیچ عنوان به تأخیر نیفتاده و مواردی که باعث تأخیر در افتتاح آن وجود داشته در اختیار ما نبوده است من کارم را به گردن کسی دیگری نمی‌اندازم و پاس‌کاری نمی‌کنم و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته این آزاد راه در همان روز‌های ابتدایی اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

    او تصریح کرد: تأخیر در زمان افتتاح این آزاد راه مربوط به مواردی بوده است که خارج از کنترل ما بوده و هیچ زمانی رکود برای ساخت این آزاد راه وجود نداشته و 3 هزار نفر به صورت شبانه روزی در این آزاد راه کار می‌کردند.

    اسلامی در پایان گفت: این آزاد راه توسط بهترین پیمانکاران و شرکت‌های پیمان‌کاری ساخته شده و نرخ عوارض آن مشخص و بزودی اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار