مدیران خودروعصر اعتبار

مترو تهران به برج میلاد و کیانشهر می‌رسد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: تا اواخر بهمن ماه ایستگاه مترو محله کیانشهر افتتاح می‌شود و همچنین تلاش می کنیم تا اواسط اسفندماه نیز ایستگاه مترو برج میلاد را بهره برداری کنیم.

مترو تهران به برج میلاد و کیانشهر می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی امام روز دوشنبه گفت: با افتتاح ایستگاه کیانشهر دیگر شهروندان این محله در منطقه 15 نیاز به مراجعه به ایستگاه دولت‌آباد یا ایستگاه‌های همجوار برای استفاده از خط 6 مترو را ندارند.

    وی با اشاره به اینکه تجهیزات این ایستگاه به طور کامل تهیه شده افزود: تلاش می کنیم تا اواخر بهمن ماه این ایستگاه در خط 6 مترو به بهره برداری برسد.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: سیستم تهویه به کار گرفته شده در این ایستگاه نتیجه تلاش متخصصان داخلی و یک محصول بومی است و در تلاشیم به مرور تمام تجهیزات مورد نیاز در ایستگاه‌های مترو را بومی‌سازی کرده و از محصولات شرکت‌های داخلی استفاده کنیم.

    به گفته وی، از اول سال تاکنون 10 کیلومتر با 4 ایستگاه در خط 6 را به بهره برداری رساندیم.

    خط 6 مترو تهران یک خط درون‌شهری بطول 38 کیلومتر ( 9 کیلومتر فعال) با 31 ایستگاه (4 ایستگاه فعال) است.

    این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و محلهٔ نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای 17 شهریور با خط هفت، در ایستگاه متروی میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه متروی شهدای هفت تیر با خط یک در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

    مترو تا پایان سال به برج میلاد می رسد
    امام همچنین درباره زمان افتتاح ایستگاه برج میلاد نیز گفت: کارهای اجرایی این ایستگاه نیز روز به پایان است و در تلاش هستیم تا روزهای آخر اسفندماه این ایستگاه در خط 7 مترو تهران نیز افتتاح شود.

    به گفته وی، امسال در خط 7 ایستگاه های بسیج و محمدیه را با 8 و نیم کیلومتر افتتاح کردیم که تلاش می کنیم تا پایان سال سومین ایستگاه یعنی برج میلاد را در این خط افتتاح کنیم.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین درباره برنامه های اجرایی این شرکت برای سال آینده نیز گفت: برای شش ماه اول سال آینده تلاش می کنیم حداقل 7 کیلومتر در بخش شمالی خط 6 که شامل 6 ایستگاه از دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری است را به بهره برداری برسانیم.

    به گفته وی، همچنین تلاش می کنیم در خط 7 نیز حداقل 4 ایستگاه شامل شهید محلاتی، میدان قیام، 17 شهریور و بوستان گفتگو را افتتاح کنیم و تنها ایستگاه باقیمانده در خط 3 یعنی ایستگاه میدان ارتش (اقدسیه) را در شش ماه اول سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

    پست برق مترو افزایش یافت
    مدیرعامل شرکت مترو از افتتاح 4 پست برق 63.20 کیلو وات برق تا پایان سالجاری در خطوط 3، 4 و 7 متروی تهران خبر داد و گفت: با این افتتاح شاهد افزایش 40 درصدی ظرفیت تامین برق در خطوط مترو تهران خواهیم بود.

    وی ادامه داد: این پست ها شامل پست نوبنیاد و قلعه مرغی در خط 3، پست اکباتان در خط 4 و پست شرقی خط 7 در خیابان محلاتی است.

    امام تاکید کرد: تاکنون ناوگان مترو دارای 9 پست برق بوده که با افتتاح این پست های برق این میزان به 13 عدد می رسد.

    به گفته وی، افتتاح پست های جدید برق ضمن بهره برداری بهتر از خطوط به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها نیز موثر است.

    هران در حال حاضر دارای 7 خط فعال مترو به طول 246 کیلومتر با 127 ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به 11 خط افزایش خواهد یافت.

    شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و 230 واگن، برابر 157 قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از 2 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

    اولین خط مترو تهران یعنی خط 5 در سال 1377 میان تهران و کرج راه اندازی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار