مدیران خودروعصر اعتبار

مقصودی انتقاد کرد:

۷۰ درصد از هزینه های ساخت و ساز به دلیل عوارض و تعرفه های دولتی

عصر ساختمان-عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ۷۰درصد از هزینه های ساخت و ساز مسکن به دلیل عوارض و تعرفه های دولتی است.

۷۰ درصد از هزینه های ساخت و ساز به دلیل عوارض و تعرفه های دولتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره ضرورت ساماندهی خانه های خالی و اراضی بلااستفاده، گفت: یکی از الزامات اساسی برای بهبود بازار مسکن و کاهش قیمت ها، قطعا ساماندهی خانه های خالی است که دولت باید در این راستا حرکت کند.

    نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی اعلام می کنند که برای ساماندهی اراضی بلااستفاده باید از مالکان مالیات اخذ شود تا آن ها بالاجبار در اراضی خود ساخت و ساز مسکن کنند، اما به نظر من سیاست های تنبیهی در این حوزه نتیجه بخش نیست، بلکه باید سیاست های تشویقی در نظر گرفته شود.

    70 درصد از هزینه های ساخت و ساز مسکن به دلیل عوارض و تعرفه های دولتی است

    وی افزود: در شرایط کنونی حدود 70 درصد از هزینه های ساخت و ساز مسکن به دلیل عوارض و تعرفه های دولتی بوده و تنها 30 درصد از هزینه ها برای تأمین مصالح و تجهیزات ساختمانی است، یک سازنده برای ساخت مسکن باید به هر یک از سازمان های مرتبط از جمله شهرداری، نظام مهندسی و بیمه عوارض ساخت پرداخت کند که این هزینه را بالا می برد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اخذ مالیات از اراضی بلااستفاده در ساماندهی این حوزه اثرگذار نیست، بلکه باید از اهرم های تشویقی استفاده کرد، یکی از راه کار این است که دولت کنسرسیومی را با حضور دستگاه های مربوطه از جمله وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سازمان دارایی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل دهد و این دستگاه ها میزان عوارض دریافتی برای ساخت یک مسکن را کاهش دهند.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با بیان اینکه با تبدیل یک زمین به مسکن حدود 330 شغل فعال می شود و این مسئله در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود، گفت: امیدوارم دولت گام عملی برای بهبود وضعیت بازار مسکن بردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار