مدیران خودروعصر اعتبار

نرخ سود تسهیلات مسکن مهر ۸۰ هزار واحد بدون متقاضی ۱۸ درصد می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به معطلی ۸۰ هزار واحد مسکونی مهر به دلیل عدم مراجعه برای تحویل گفت: برای جلوگیری از ورود دلالان در مرحله نخست نرخ سود وام آن‌ها را به نرخ سود معمول یعنی ۱۸ درصد می‌رسانیم.

نرخ سود تسهیلات مسکن مهر ۸۰ هزار واحد بدون متقاضی ۱۸ درصد می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حبیب‌الله طاهرخانی عصر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرستان پردیس با اشاره به آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید اظهار داشت: در مجموع مسکن مهر در شهرهای جدید 400 هزار واحد برنامه‌ریزی شده بود که از میان 340 هزار واحد دارای متقاضی، 325 هزار واحد در مرحله پایان فرایند نازک‌کاری است، به این معنی که بخش ساختمانی در شهرهای جدید رو به اتمام است.

    وی بیان کرد: در بخش ساختمانی با حمایت‌ها و منابعی که تأمین شد بخش عمده کار به پایان رسیده است اما موضوعی که وجود دارد اینکه از 340 هزار واحد تعهد داده شده 250 هزار واحد فروش اقساطی صورت گرفته و به مردم تحویل داده شده و 80  هزار واحد دیگر نیز به دلایل مختلف از جمله عدم مراجعه مردم و درگیر شدن در موضوع دلالی تاکنون تحویل داده نشده‌اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: با توجه به شرایط کنونی در تحویل واحدهای مسکونی مهر مقرر شد در مورد واحدهایی که مشکلات آن‌ها برطرف شده و متقاضیان برای تحویل واحد خود مراجعه نمی‌کنند در مرحله نخست نرخ سود وام آن‌ها را به نرخ سود معمول یعنی 18 درصد برسانیم که مانع از ورود دلال‌ها می‌شود.

    طاهرخانی سپس با اشاره به اشکالاتی در حوزه زیرساخت و محوطه‌سازی‌ها تصریح کرد: با همکاری دولت و مجلس و طبق تبصره 8 قانون بودجه 1398 برای نخستین بار پیش‌بینی شده که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی از منابع داخلی هزینه شود تا بحث مسکن مهر به پایان برسد بر این اساس در سال جاری عملکرد قابل توجهی در این حوزه در شهرهای جدید داشتیم.

    وی ادامه داد: در تبصره 8، هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات پیگیری می‌شود که هزار و 50 میلیارد تومان منابع بود که مقرر شد از منابع داخلی هزینه شود که اقدامات آن در حال انجام است و قطعاً این مقدار تا پایان سال جهت زیرساخت‌ها و اقدامات در شهرهای جدید پیگیری می‌شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از فروردین‌ماه فروش عرصه‌های واحدهای مسکن مهر را شروع کردیم تا بتوانیم منابع را کسب و به پروژه‌ها تزریق کنیم که شهرستان پردیس در این زمینه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است و سایر شهرها نیز این فرایند را دنبال می‌کنند.

    طاهرخانی با بیان اینکه کمبودهای سیستم مسکن مهر با تقدم ساخت واحدهای مسکونی ساخته شد تصریح کرد: در پیشبرد پروژه مشکلات متعددی به ویژه در زمینه تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی واحدهای مسکن مهر وجود داشت  که شرکت شهرهای جدید هم به استناد قانون و هم تأکیدات وزیر تمام عیار وارد این موضوع شد و اکنون در شهرهای جدید مشکل مدرسه وجود ندارد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته 94 مدرسه، 55 فضای ورزشی، 56 پارک، 7 مجموعه فرهنگی و 24 مسجد در مجموعه شهرهای جدید ساخته شده است که ایام دهه مبارک فجر نیز 63 پروژه خدمات روبنایی افتتاح می‌شود که بخشی از آن امروز در شهرستان پردیس افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار