مدیران خودروعصر اعتبار

نهاوندیان :

رونق در صنعت ساختمان از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است

عصر ساختمان- معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: رونق ساخت و ساز مسکن از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید است زیرا علاوه بر ایجاد سرپناه برای مردم ،پیشرفت سایر بخش‌ها را موجب می‌شود.

رونق در صنعت ساختمان از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «محمد نهاوندیان»  عصر پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی افزود: با اعلام طرح بازآفرینی امید توسط رئیس جمهوری، نشست‌هایی برای تدوین مصوبات، پیگیری در اجرا و رفع مشکلات دستگاه ها با وزارت راه و شهرسازی برگزار شده‌است.

    وی یادآورشد: طرح خویش‌فرما که با تشویق و ارایه تسهیلات به افراد در سال‌های گذشته اجرایی شد به مانعی اساسی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده تبدیل شده، چرا که  اکنون ساختمان‌هایی ساخته شده که با وجود آنها  نمی‌توان کار  اساسی در این بافت‌ها انجام داد.

    وی با تاکید بر لزوم سنجش میزان پیشرفت و اجرای طرح بازآفرینی شهری در مدت 30 سال گذشته در کشور افزود: تسریع در اجرای این طرح جز با کار جهادی و انجام فعالیت‌های متمرکز امکان پذیر نیست.

    معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی، این توان در استان وجود دارد که در زمینه بازآفرینی شهری به یکی از استان‌های پیشرو در کشور تبدیل شود که از نظر مالی و اجتماعی مهم بوده و این معاونت از آمادگی کامل برای همکاری و همراهی با استان برخوردار است.

    استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده آغاز عملیات اجرایی ساخت 22 هزار مسکن تا پایان دولت در دستور کار این استانداری است.

    سید علی آقازاده افزود: پیش بینی می‌شود بهره برداری از یک سوم این واحدها تا خرداد ماه سال 1400 آغاز شود.

    مسئول دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور نیز در این نشست گفت: 67 شاخص جدید برای شناسایی محله‌های هدف اکنون به حالت تعلیق درآمده و این محله‌ها براساس سه شاخص مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

    محمد آیینی افزود: 30 هزار واحد در برنامه اقدام ملی به بازآفرینی شهری اختصاص یافته است که با حمایت های دولت ساخته می‌شوند.

    وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در کنار پرداخت تسهیلات در بازآفرینی شهری، انجام فعالیت های تشویقی شهرسازی بسیار موثر بوده و کار را برای انبوه سازان اقتصادی‌تر می‌کند.

    آیینی خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری بانک مسکن، تسهیلات در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر از یک میلیارد ریال به یک میلیارد و 400 میلیون ریال و بقیه شهرها از 900 میلیون ریال به یک میلیارد و 300 میلیون ریال افزایش یافته است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ستاد بازآفرینی شهری اکنون در سه شهرستان اراک، خمین و ساوه تشکیل و اقداماتی در زمینه سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام شده است.

    مهدی زندیه وکیلی افزود: با اقدامات انجام شده اکنون از توسعه سکونتگاه‌های غیر رسمی در اراک جلوگیری شده ولی این سکونتگاه ها در شهر ساوه در حال افزایش است.

    وی یاد آور شد: 22 هزار واحد در طرح اقدام ملی به استان مرکزی اختصاص یافته که 2 هزار و 700 واحد آنها در بازآفرینی شهری و 12 هزار واحد متعلق به شهرهای جدید استان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت : یک هزار و 280 هکتار بافت فرسوده در این استان وجود دارد و 23 درصد جمعیت اراک و 19 درصد جمعیت ساوه در سکونتگاه های غیر رسمی سکونت دارند.
    احمد مرزبان افزود؛ با اقدامات انجام شده 17 محله سکونتگاه های غیر رسمی در ساوه و 13 محله در اراک شناسایی شده است.
    وی ادامه داد: 37 میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت که هفت میلیارد تومان این اعتبار تخصیص یافت.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 22 طرح از دستگاه ها بازآفرینی استان به دبیرخانه ارسال شده و پنج‌ محله در اراک و چهار محله هدف در ساوه در موافقتنامههای بازآفرینی قرار گرفته‌اند.
    وی ادامه داد: خدمات زیر بنایی و روبنایی 30 طرح با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 900 میلیون تومان در استان مرکزی پیش بینی شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: 13 طرح اصلاح برق سکونتگاه های غیر رسمی و احیای بافت های فرسوده با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 350 میلیون تومان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

    معاون امور اقتصادی رییس جمهوری در سفری 2 روزه به استان مرکزی ابتدا به ساوه رفت و امروز پنجشنبه در چند نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان، دانشگاهیان و بازآفرینی شهری این استان شرکت کرد.

    یک میلیون 400 هزار نفر در 12 شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار