مدیران خودروعصر اعتبار

یارمحمدی مطرح کرد:

موسسات اجاره داری حرفه ای؛ راهکار دولت برای مدیریت بازار اجاره مسکن

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت به دنبال آن است که موسسات اجاره داری حرفه ای را ایجاد کند تا مالکان و مستأجران از طریق تیم های حقوقی مستقر در این موسسات اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

موسسات اجاره داری حرفه ای؛ راهکار دولت برای مدیریت بازار اجاره مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت بازار اجاره مسکن، گفت: متأسفانه مستأجران در دو سال اخیر به دلیل افزایش قیمت مسکن دچار مشکلات بسیاری شدند، گرانی قیمت خرید و فروش مسکن و به تبع آن افزایش نرخ اجاره موجب شده که بسیاری از مستأجران به ناچار در مناطق پایین تر از شهر خود ساکن شوند.

    تشکیل موسسات اجاره داری حرفه ای برای انعقاد قراردادهای خرید و فروش مسکن

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت بازار اجاره مسکن چندین شاخص و مولفه دارد، یکی از مولفه ها، نحوه ارتباط گیری میان مالک و مستأجر است، در شرایط کنونی مستأجران برای اجاره مسکن از راه کار مشاوران املاک استفاده می کنند، حال دولت به دنبال آن است که موسسات اجاره داری حرفه ای را ایجاد کند تا مالکان و مستأجران از طریق تیم های حقوقی مستقر در این موسسات اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

    ارائه تسهیلات اجاره مسکن یکی از راه کارهای حمایت از مستأجران

    وی گفت: یکی دیگر از راه کارهای موجود برای ساماندهی بازار اجاره مسکن و کاهش مشکلات مستأجران، ارائه تسهیلات اجاره مسکن است، در شرایط کنونی با افزایش نرخ اجاره، خانوارها مجبور هستند که ماهانه مبالغ بسیاری را بابت اجاره پرداخت کنند، حال دولت به دنبال آن است که با ارائه تسهیلات، مستأجران را دارای سرمایه کند، از طرف دیگر سود پرداخت برای این تسهیلات بسیار پایین تر از میزان افزایش سود اجاره سالانه است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از دیگر راه کارها برای ساماندهی بازار اجاره، تعیین میزان افزایش سالانه اجاره مسکن در کشور است، به این صورت که دولت در ابتدای هر سال اعلام کند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و میزان تورم، اجاره مسکن مقدار ثابتی افزایش پیدا خواهد کرد.

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا مولفه اصلی برای بهبود وضعیت بازار اجاره، افزایش تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری است، به طور حتم با افزایش میزان عرضه، بازار اجاره به سمت تعادل قیمت حرکت می کند، از این رو دولت، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها باید نسبت به تولید مسکن استیجاری اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار