مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین سهمیه کارگران از جایگزین مسکن مهر

عصر ساختمان- براساس اعلام معاون وزیر کار و بنا بر تفاهم صورت گرفته با متولی مسکن قرار است نیمی از طرح اقدام ملی مسکن به کارگران (بیمه‌شدگان تامین اجتماعی) اختصاص یابد.

تعیین سهمیه کارگران از جایگزین مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، معاون فرهنگی-اجتماعی وزیر کار از تامین 200 هزار مسکن مقرون به صرفه برای کارگران تا سه سال آینده خبر داد و گفت:بر اساس شاخص‌های تعریف شده، کارگران به تناسب میزان نیازمندی اولویت‌بندی می‌شوند.ابراهیم صادقی‌فر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم حوزه کارگری، بحث تامین مسکن کارگران است، اظهار کرد: در همین زمینه اخیرا طی تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد، 200 هزار مسکن برای گروه‌های کارگری در قالب طرح مسکن ملی ساخته شود.

    وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی مورد نظر در این طرح، تامین مسکن مقرون به صرفه متناسب با توان اقتصادی خانوارهای کارگری فاقد مسکن است، گفت: از فرصت‌های قانونی همچون ماده 149 قانون کار، ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از اصل هم افزایی منابع با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط، جهت کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده مسکن استفاده حداکثری شده است. معاون فرهنگی- اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق ماده 149 قانون کار، علاوه بر اینکه دولت تکالیفی در حوزه تامین مسکن کارگران دارد، کارفرمایان نیز باید در این زمینه وارد شوند به‌طوری که در تبصره 2 این ماده نیز بر استفاده از ظرفیت کارفرمایان برای ساخت مسکن کارگری تاکید شده است. وی درباره شناسایی گروه‌های هدف نیز گفت: برای شناسایی گروه‌های هدف و اولویت‌بندی آنها بر اساس شاخص‌های تعیین شده، متناسب با شرایط هر گروه جهت رفع دغدغه مسکن کارگران اقدام خواهد شد. صادقی‌فر با بیان اینکه اراده خوبی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا مقوله مسکن کارگری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: طبق تفاهمنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، با استفاده از ظرفیت‌های دو وزارتخانه، ساخت 200 هزار مسکن کارگری تا سه سال آینده هدف‌گذاری شده است. صادقی‌فر تاکید کرد: در قالب این طرح، مدل‌های مختلف از جمله تخصیص زمین، تامین مصالح ساختمانی با شرایط مناسب، حمایت از تامین مسکن کارگران در قالب تعاونی، تسهیلات حمایتی یا سایر روش‌ها پیش‌بینی شده است تا کارگران بر اساس نیازمندی مورد حمایت قرار گیرند و اولویت‌بندی شوند. هم‌اکنون 14 میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی در کشور وجود دارد. این اقدام در راستای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار