مدیران خودروعصر اعتبار

بت کلیا:

طرح ملی مسکن، پروژه ساختمان‌سازی برای پردرآمدها و سرمایه‌گذاران است

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اکثر متقاضیان طرح ملی مسکن افرادی هستند که هدف آن ها از خرید تنها حفظ ارزش پول، سود بیشتر و سرمایه گذاری است، بنابراین در این میان افراد کم درآمد قادر نخواهند بود که در چنین طرحی شرکت کنند.

طرح ملی مسکن، پروژه ساختمان‌سازی برای پردرآمدها و سرمایه‌گذاران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: به نظر من این طرح ارتباطی با اقشار ضعیف و متوسط جامعه ندارد و طرح ملی مسکن برای تأمین مسکن اقشار برخوردار و ثروتمند طراحی و اجرایی شده است.

    هدف اغلب متقاضیان طرح ملی مسکن تنها حفظ ارزش پول، سود بیشتر و سرمایه گذاری است

    نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که اکثر متقاضیان طرح ملی مسکن، افرادی هستند که هدف آن ها از خرید تنها حفظ ارزش پول، سود بیشتر و سرمایه گذاری است، بنابر این در این میان افراد کم درآمد قادر نخواهند بود که در چنین طرحی شرکت کنند.

    وی گفت: در تمام کشورها، دولت ها اقدام به تولید مسکن ارزان قیمت و حتی رایگان برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه کرده و این مساکن به صورت اجاره معین یا اجاره 99 ساله در اختیار افراد قرار می گیرد، قطعا با این اقدام دست دلالان از بازار کوتاه شده و مردم دیگر دغدغه تأمین مسکن نخواهد داشت.

    دولت به دنبال اجرای طرح ملی مسکن به روش مشارکتی است

    بت کلیا ادامه داد: در شرایط کنونی دولت به دنبال اجرای طرح ملی مسکن به روش مشارکتی است، یعنی آنکه زمین به عنوان آورده دولت محسوب شده و بخش خصوصی سرمایه لازم برای ساخت مسکن را می آوورد و در نهایت واحدهای ساخته شده بین دو طرف تقسیم می شود، این روش یعنی آنکه بخش خصوصی پس از ساخت واحدها، آن ها را می تواند با هر قیمتی به فروش برساند.

    بخش خصوصی و سازندگان همواره به دنبال کسب سود و درآمد هستند

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبعا بخش خصوصی و سازندگان همواره به دنبال کسب سود و درآمد هستند، در شرایط کنونی شاهدیم که بخشی از خانه های خالی متعلق به سازندگان است حال چگونه همین افراد می خواهند در طرح ملی مسکن مشارکت کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید در راستای تولید مسکن برای اقشار ضعیف جامعه اقدام کند، آن زمان بازار مسکن دیگر دچار تلاطم و تنش نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار