مدیران خودروعصر اعتبار

قریب ۳۱۷ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات راه و برق رضوانشهر

عصر ساختمان- بارش شدید برف طی هفته گذشته در رضوانشهر قریب ۳۱۷ میلیارد ریال خسارت به زیرساختهای جاده ای و تاسیسات برقی وارد کرد.

قریب ۳۱۷ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات راه و برق رضوانشهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رئیس اداره راهداری و امور حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: برف اخیر بیش از 218 میلیارد ریال به تأسیات و زیرساخت های جاده ای این شهرستان خسارت وارد کرد.

    یونس هوشمندپور در رضوانشهر اظهار داشت: مهمترین دلیل خسارت وارده به تأسیسات جاده ای بخاطر یخ زدگی و نمک پاشی های مداوم است که نفوذ نمک به حفره ها و ترک خوردگی های ناشی از یخ زدگی سطح جاده ها، موجب شکستگی و تخریب آن می شود.

    رئیس اداره راهداری و امور حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با اشاره به اینکه تا کنون 14 میلیون متر مکعب در جاده های این شهرستان عملیات برف روبی صورت گرفته است افزود: برف اخیر بیش از 218 میلیارد ریال به تأسیات و زیرساخت های جاده ای این شهرستان خسارت وارد کرد.

    وی با اشاره به ارتفاع برف در جاده های رضوانشهر و پره سر گفت: برف سنگین چند روز گذشته که موجب انسداد کلیه محور های اصلی و فرعی در این مناطق شد، در مناطق جلگه ای 70 سانتی متر و در مناطق کوهستانی یک و نیم تا دو متر بود که برای مقابله با یخبندان در سطح جاده ها حدود 80 تن عملیات نمک پاشی صورت گرفت.

    رئیس اداره راهداری و امور حمل و نقل جاده ای رضوانشهر افزود: هم اکنون تنها 19 مورد جاده های فرعی در مناطق روستایی مسدود مانده است که بزودی باز گشایی خواهد شد.

    وی با اشاره به وجود برف سنگین در محور کوهستانی و سخت گذر پونل به خلخال گفت: تا کیلومتر 48 این جاده در حوزه شهرستان رضوانشهر واقع شده است که 28 کیلومتر از این محور بازگشایی شده و کار بازگشایی برای باقی مانده مسیر همچنان ادامه دارد.

    همچنین  مدیر امور توزیع برق رضوانشهر گفت: در برف اخیر 98 میلیارد و پانصد میلیون ریال به تأسیسات و شبکه برق این شهرستان خسارت وارد شد.

    ناصر پورامینی در گفتگو با خبرنگار ایرنا  ضمن اشاره به حجم بسیار بالای خرابی های موجود در شبکه خطوط انتقال برق گفت: در برف اخیر طبق برآورد های اولیه 98 میلیارد و پانصد میلیون ریال به تأسیسات و شبکه برق این شهرستان خسارت وارد شد.

    وی افزود: با بارش برف سنگین و آسیب دیدگی پست برق چوکای رضوانشهر، موجب سرد شدن خط انتقال و قطع برق در سطح وسیعی در این شهرستان شد.

    مدیر امور توزیع برق رضوانشهر با اشاره به بارش برف سنگین همراه با باد شدید گفت: شرایط جوی نامناسب که همراه با باد شدید و برف بود، موجب سقوط 110 تیر برق فشار ضعیف، 55 تیر فشار قوی، آسیب دیدگی 10 هزار متر سیم، 3 ترانس پست هوایی و سایر ادوات و تأسیسات شد.

    وی بیان کرد: هم اکنون 20 نفر از استان اردبیل با 5 خودرو، 2 اکیپ از آستارا و 1 اکیپ هم از شهرستان تالش به کمک ما آمده اند تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن برق روستاها و مناطق مختلف شهرستان را وصل کنیم.

    پورامینی افزود: بیشترین خسارت وارده به شبکه خطوط انتقال برق، ناشی از سقوط درختان کاج و سوزنی برگ هایی است که در نزدیکی خط انتقال می باشند و بدلیل ارتفاع بلند این نوع از درختان و عدم تعادل و استقامت کافی، با کوچکترین برف و حرکت سقوط می کنند.

    وی بیان کرد: این شهرستان با 37 هزار  مشترک برق و یک هزار و 100 کیلومتر طول شبکه توزیع، دارای 846 دستگاه پست توزیع برق به ظرفیت 85 هزار و 477 کیلو ولت آمپر برق می باشد.

    شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای حدود 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار