مدیران خودروعصر اعتبار

صادقی‌فر:

زمین‌های ساخت مسکن کارگران در شهرک‌های صنعتی ایوانک، اشتهارد و کاسپین جانمایی‌ می‌شوند

عصر ساختمان-معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار، رفاه اجتماعی، گفت: در فاز اول ساخت ۲۰۰ هزار مسکن، کارگران را تحت پوشش قرار می‌دهیم و برای بازنشستگان هم برنامه‌ای جداگانه داریم.

زمین‌های ساخت مسکن کارگران در شهرک‌های صنعتی ایوانک، اشتهارد و کاسپین جانمایی‌ می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، «ابراهیم صادقی‌فر» در پاسخ به این پرسش که افرادی که مشمول تفاهم‌نامه ساخت 200 هزار مسکن شده‌اند، چه کسانی هستند، گفت: پس از انعقاد این تفاهم‌نامه میان وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی، در اخبار اعلام شد که این واحدها مختص کارگران و بازنشستگان هستند؛ اما در فاز اول تنها کارگران را تحت پوشش قرار می‌‌دهیم و برای بازنشستگان هم برنامه‌‌‌ای جداگانه را در دست بررسی داریم.

    وی با بیان این مطلب، افزود: زمین‌هایی که مسکن کارگران در آنها جانمایی می‌شوند، تقریبا با قیمت صفر عرضه می‌شوند. این زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی ایوانک، اشتهارد و کاسپین (قزوین) قرار دارند. همچنین بافت فرسوده‌ی شهر تهران و زمین‌های واحدهای تولیدی را هم در نظر داریم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تصریح کرد: البته وزارت راه و شهرسازی خود کار جانمایی زمین‌ها را انجام می‌دهد اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در حال شناسایی زمین‌هایی است که مناسب ساخت مسکن برای کارگران و بازنشستگان هستند. زمین‌هایی که وزارت کار شناسایی می‌کند در شهرک‌های صنعتی و در بافت کارخانه‌های قدیمی قرار دارند اما وزارت راه و شهرسازی بیشتر به دنبال زمین‌هایی است که در بافت فرسوده شهری هستند.

    صادقی‌فر با بیان اینکه در ساخت این ساختمان‌ها از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده می‌شود، افزود: همچنین مصالح را هم از شرکت‌های تابعه وزارت کار، خریداری می‌کنیم. در کل تلاش می‌کنیم که کارگران با کمترین قیمت و تسهیلاتی کم بهره، خانه‌ خریداری کنند اما آنها در گام اول باید پیش پرداختی را داشته باشند. 

    معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که سود تسهیلات مسکن کارگری، چه میزان است، گفت: این تسهیلات کم بهره هستند اما هنوز میزان بهره آنها مشخص نشده است اما این وزارت‌ کار تلاش می‌کند، تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت کند که با انجام این کار سود تسهیلات، بسیار پایین می‌آید.

    صادقی فر با بیان اینکه دریافت اقساط تسهیلات از بازنشستگان راحت‌تر از کارگران است، گفت: به این دلیل که حقوق بازنشستگان توسط صندوق‌های تابعه این وزارت‌خانه پرداخت می‌شود، میزان حقوق و دریافتی بازنشستگی برایمان روشن است و راحت‌تر می‌توانیم اقساط آنها را کسر کنیم اما ترجیح دادیم ساخت مسکن با اولویت کارگران انجام شود؛ چراکه آنها بیش از بازنشستگان در تهیه مسکن دچار مشکل هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار