مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران در سال آینده

عصر ساختمان- هاشمی درباره افزایش سقف بودجه شهرداری تهران در سال آینده و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.

افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران در سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شواری شهر تهران در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه 29 بهمن ماه) برگزار شد، در جلسه هم اندیشی گفت: امروز درباره بودجه سال 99 شهرداری تهران بحث کردیم که قرار است پس از بررسی یکشنبه هفته آینده در دستور کار قرار گیرد.

    وی افزود: اولین بحث در حوزه بودجه سال 99 درآمد و تبصره است و سپس به موضوع مصارف و هزینه‌ها می‌پردازیم و ما در جلسه یکشنبه هفته آینده در 2 نوبت صبح و عصر تنها درباره بودجه بحث و تبادل نظر می‌کنیم.

    رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور معاون شهردار تهران در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز گفت: آقای مظاهریان و تیم همراه او در جلسه هم‌اندیشی حضور داشتند و از عدد 30 هزار میلیارد تومانی بودجه دفاع کرد، اما کمیسیون بودجه این رقم را به 31 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش داد.

    هاشمی با تأکید بر اینکه بعضی از اعضای شورای شهر تهران مخالف افزایش بودجه بودند، گفت: تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به تحقق پذیری این رقم بودجه مطالبی را عنوان کردند که قرار است در نهایت در جلسه هم‌اندیشی صبح یکشنبه هفته آینده این موضوع نهایی شود.

    وی افزود: ما در 3 سال اخیر تورمی داشتیم که اگر این رقم بودجه را با سال 94 و یا 95 مقایسه کنیم، رقم بودجه ما رقمی در حدود 13 هزار میلیارد تومان با ارزش واقعی است.

    رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تحقق پذیری رقم بودجه سال 99 شهرداری تهران سخت است، گفت: این وظیفه آقای مظاهریان، شهردار تهران و دیگر همکارانشان است تا بتوانند این عمل سخت را انجام دهند.

    هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات و تغییر سمت‌ها در شهرداری تهران زیاد نیست، گفت: جابجایی در شهرداری تهران کم است، زیرا ما در شهرداری 800 پست داریم که تعداد تغییرات این حوزه کمتر از 10 نفر است و این نشان دهنده ثبات مدیریتی در شهرداری تهران است.

    وی در تشریح آخرین وضعیت مصوبه هیئت دولت برای خرید اتوبوس جهت استفاده در کلانشهرها، افزود: پیگیری و عملکرد شهرداری در حوزه کمک‌های دولت ضعیف است، زیرا در اجرا موانعی وجود دارد که باید با پیگیری‌های شهرداری رفع شود.

    رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر وزارت نفت مبنی بر اینکه کمک دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت شود، گفت: 22 سال است که مترو تهران به بهره‌برداری رسیده و در این بازه زمانی 6 تا 7 میلیارد سفر با مترو انجام شده است و باید بدانیم اگر این رقم می‌خواست با وسیله نقلیه جابجا شود، به طور حتم با مصرف سوخت بسیاری مواجه بودیم.

    او تصریح کرد: وظیفه شهرداری است که حق خودش را از دولت بگیرد، زیرا در بسیاری از موارد حق گرفتنی است و آقای حناچی که در جلسه هیئت دولت نیز حضور دارد باید این موضوع را پیگیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی