مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران:

تفویض اختیارات جدید به شهرداران مناطق

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران از تفویض اختیارات جدید به شهرداران مناطق با هدف تحقق بودجه غیرنقد خبر داد.

تفویض اختیارات جدید به شهرداران مناطق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، «حامد مظاهریان» معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تحقق بودجه غیرنقد در شهرداری‌های مناطق امکان‌پذیر است؟ گفت: به تازگی در جلسه معاونان شهردار مجموعه‌ای از اختیارات قابل تفویض به شهرداران مناطق مطرح و به تصویب رسید که برمبنای آن مجموعه اختیاراتی که حوزه‌های مختلف خدمات شهری، منابع انسانی، بودجه، مسائل اجتماعی و مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف را شامل می‌شود در اختیار مناطق قرار می‌گیرد. این اختیارات دست مناطق را باز می‌گذارد تا متناسب با شرایط اقدام کنند.

    معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران درباره اینکه افزایش اختیارات شهرداران مناطق تا چه حد می‌تواند در تامین بودجه غیرنقد شهرداری تهران موثر باشد، گفت: این بستگی به شهرداران مناطق دارد و باید آنها در این زمینه پاسخ بدهند.

    مظاهریان در مورد عدم انتشار اطلاعات حقوقی در سامانه شفاف اظهار داشت: شهرداری تهران جزو سه ارگان اول کشور است که در زمینه شفافیت عمل کرده و به لطف اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری با بقیه دستگاه‌های کشور این اقدام به‌سختی قابل مقایسه است و حرکت به سمت شفافیت همچنان باید ادامه یابد و هرچه هست باید شفاف‌‌تر شود تا مردم قدرت نظارتی بیشتری بر عملکرد مدیریت شهری پیدا کنند. به جرات می‌توانم اعلام کنم باید اهمیت این مساله را جشن بگیریم که  شهرداری تهران جزو شفاف‌ترین دستگاه ها در کشور است، اما اگر می گوییم از ایده‌آل‌ها فاصله داریم، حتما فاصله‌ای وجود دارد.

    او همچنین درباره بودجه 100 میلیاردی که برای حوزه پسماند در بودجه سال آینده شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نباید پسماند را تنها هزینه دید، چراکه اگر درست مدیریت شود می‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند. تا چندسال قبل پسماند تنها هزینه بود، اما مدیریت شهری به مرور متوجه شد و یاد گرفت که مانند بسیاری از کشورهای دیگر می‌تواند از آن به درآمد برسد و همین باعث شد که هزینه‌ها در این حوزه نیز کاهش یابد، چرا که بازیافت، تولید برق  و کمپوست که از جمله موارد درآمدی در حوزه پسماند هستند، باعث کاهش بخش هزینه‌ای شده‌اند.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: بودجه 100 میلیارد تومانی تحت عنوان مدیریت پسماند در بودجه به آن اشاره شده است، چرا که معتقدیم پسماند می‌تواند عملکرد مثبت اقتصادی داشته باشد.

    او درباره بودجه‌ای که برای حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اختصاص داده شده است که به نظر می‌رسد، پروژه‌های عمرانی فرهنگی در آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا اجتماعی و رفاهی نیز اظهار داشت: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری بار مسئولیت‌هایی متعدد که بسیاری از آن وظیفه دولت است را بر دوش می‌کشد و به نظرم باید وظایف دولت و شهرداری‌ها در این حوزه و همچنین اختیارات بازتعریف شود. آیا شهرداری را یک نهاد خدمت‌رسان صرف می‌دانیم، یا یک نهاد خدمت‌رسان با دیدگاه اجتماعی یا نهادی اجتماعی؟ معتقدم فراکسیون اجتماعی در شورای شهر بسیار قوی کار می‌کند و شجاعانه  مسائل اجتماعی شهر تهران را مورد دفاع و بررسی قرار می‌دهد، اما ممکن است بودجه فرهنگی همه خواسته ها را جواب ندهد.

    مظاهریان تاکید کرد: اقدامات خوبی در معاونت فرهنگی و اجتماعی در زمینه مسائل اجتماعی آغاز شده است و اینکه کسی در تهران شب را در سرما نمی خوابد یک افتخار است، می‌پذیرم که با ایده‌آل ها فاصله داریم، اما حرکت درست و رو به جلو در حال اجرا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار