مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان با تخفیف ۱۰ درصدی

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از آمادگی این شرکت برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان به شرکت‌های دانش‌بنیان با تخفیف ۱۰ درصدی خبر داد.

آمادگی واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان با تخفیف ۱۰ درصدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس ، محمود قادرمرزی در جلسه شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان، اظهار کرد: آمادگی واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان را به دو روش را در استان داریم.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در شرایط ویژه با تخفیف 5 درصدی و در قالب 48 قسط یا در شرایط عادی به صورت نقدی و با 10 درصد تخفیف اقدام به عقد قرارداد خرید زمین کنند.

    در ادامه این مراسم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با اشاره به اینکه در بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در گام نخست باید نوع خدمت مشخص شود، اظهار کرد: نمی‌توان برای این مهم یک نسخه واحد پیچید، زیرا اگر ارائه خدمت فنی مهندسی باشد با کار اجرایی متفاوت است.

    محمد دره‌وزمی با بیان اینکه با انجام پایش‌های صورت گرفته در استان151 واحد پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی در استان کردستان فقط ساختمان است، گفت: باید از این ظرفیت برای راه‌اندازی خط تولید جدید استفاده کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند با مالکین این سوله‌های خالی قرارداد ببندند.

    در ادامه نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه اجرای مصوبه اولویت دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان استان در خرید کالا و خدمات می‌تواند کمک بزرگی به این شرکت‌ها باشد، اظهار کرد: یک جایی در استان باید این ریسک را قبول کند تا بستر حرکت روبه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

    نجفی تصریح کرد: متأسفانه در برخی دستگاه‌های اجرای مقاومت در این زمینه بسیار زیاد است تا جایی که شرکت‌های دانش‌بنیان استان را با شرکت‌های بزرگ سایر استان‌های مقایسه می‌کنند.

    وی خواستار ایجاد شبکه عرضه و تقاضا به منظور اعلام توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان از یک سو و عنوان نیازهای دستگاه‌ها از سوی دیگر در استان شد و افزود: باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به تخصص شرکت‌ها و نیاز دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

    به گفته نجفی، در حال حاضر 15 مشاور رتبه سه آی‌تی در استان وجود دارد که تاکنون هیچ استفاده و بهره‌برداری از آنها نشده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت می‌توان بستر پایین آوردن نواقص را در حین اجرای پروژه‌ها پایین آورد و هزینه‌ها ریسک را در پروژه‌ها کاهش داد.

    گفتنی است، این مراسم با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار