مدیران خودروعصر اعتبار

عملیات احداث ساختمان الحاقی بیمارستان شهید رجایی قزوین آغاز شد

عصر ساختمان- در مراسمی با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی روز پنجشنبه کلنگ احداث ساختمان الحاقی مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین به زمین زده شد.

عملیات احداث ساختمان الحاقی بیمارستان شهید رجایی قزوین آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا ، این ساختمان در ضلع غربی بیمارستان شهید رجایی و در زمینی به مساحت تقریبی 12هزار متر مربع در هفت طبقه شامل بخش های اورژانس، سی تی اسکن، ام آر آی، سوختگی، آی سی یو و اتاق های عمل با 400میلیارد ریال اعتبار قرار است در مدت سه سال احداث شود.
    بیمارستان شهید رجایی قزوین در حال حاضر دارای 150 تخت می باشد و با اجرای طرح الحاقی، 200تخت جدید به آن اضافه خواهد شد.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: با توجه به موقعیت شاهراهی استان قزوین و وقوع سوانح جاده ای مختلف و اینکه مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی با قدمتی طولانی به عنوان تنها مرکز ترومای استان فعالیت می کند و بیشترین مراجعان را دارد، احداث بخش الحاقی این ساختمان از نیازهای اساسی بیمارستان بود که امیدواریم با تکمیل آن شاهد ارایه خدمات بهتری در حوزه سلامت باشیم.
    دکتر منوچهر مهرام افزود:استان قزوین هم اکنون با یک هزار و 700تخت بیمارستانی از کمبود شدید تخت های بیمارستانی رنج می برد که باید با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت هر چه سریع تر این کمبودها جبران شود.
    وی با اشاره به برنامه های این دانشگاه در حوزه بیمارستان ها گفت: در بیمارستان بوعلی که مرکز تخصصی بیماری های قلب و عروق، مغز و اعصاب و مسمومیت ها است 40تخت جدید تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و یک بخش دیگر نیز با تغییر کاربری سایر بخش ها به آن اضافه می شود.
    مهرام خاطرنشان کرد:در بیمارستان ولایت نیز با تغییر کاربری بخش ها و استفاده از فضاهای موجود بخش های جدیدی اضافه می شوند و در آینده نزدیک بخش چشم از بیمارستان بوعلی به این بیمارستان منتقل می شود.
    وی ادامه داد: در بیمارستان قدس نیز بخش های NICU و PICU ظرف یک تا دو ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
    مهرام در ادامه با اشاره به برنامه های توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: راه اندازی بخش پیوند کلیه،مرکز کاشت حلزون شنوایی و مرکز درمان تخصصی ناباروری با همکاری جهاد دانشگاهی در منطقه پونک از جمله برنامه هایی است که دانشگاه در جهت تحقق آنها برای آینده اقدام کرده است.
    مهرام ساخت بیمارستان 700تختخوابی، بیمارستان یکهزار تختخوابی با مشارکت بخش خصوصی(بانک پاسارگاد) و بیمارستان نیمه کاره در شهر الوند را گام مهمی ر جهت تامین تخت های بیمارستانی در استان دانست و افزود:مرکز رادیوتراپی قزوین نیز که کلنگ ساخت آن یک سال پیش توسط یکی از خیرین به زمین زده شد به علت برخی مشکلات ایجاد شده برای خیر مربوطه، تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته در حالیکه وزیر بهداشت قول مساعد برای تامین تجهیزات آن داده است از این رو دانشگاه دست یاری به سوی خیرین دراز می کند تا با نیت نیک اندیشانه آنها این مرکز به نتیجه برسد.
    رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به ضرورت راه اندازی یک مرکز رادیوتراپی در استان اشاره کرد و در پایان افزود:سالانه یکهزار تا یکهزار و 500مورد جدید ابتلا به سرطان در قزوین ثبت می شود که وجود این تعداد بیمار سرطانی نیاز به یک مرکز رادیوتراپی را برای جلوگیری از رفت و آمد بیماران به استان های همجوار لازم می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار