مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهرسازی و معماری خبر داد:

اصلاح فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی

عصر ساختمان- گلپایگانی گفت: فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه این معاونت اصلاح شد.

اصلاح فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در راستای تسهیل امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی و هم چنین افزایش میزان رضایت شهروندان، فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه این معاونت اصلاح شد.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش زمان صدور پروانه و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی است، افزود: فرآیند اصلاح شده صدور پروانه از 26 بهمن ماه 98 در سامانه شهرسازی اعمال شده است.

    وی تأکید کرد: در این فرآیند پروانه شهرسازی در چارچوب ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و به استناد پاکت حجمی و جدول سطح و سطوح ارائه شده توسط مهندس طراح ساختمان صادر می‌شود.

    گلپایگانی گفت: هم چنین در این فرآیند نیاز به بارگذاری نقشه معماری و استعلاماتی هم، چون سازمان آتش نشانی و فضای سبز نیست و پس از دریافت عوارض قانونی برای دریافت پروانه ساخت با مهلت دوساله، پروانه صادر می‌شود.

    وی افزود: در این روند ارائه کلیه نقشه‌های ساختمانی اعم از معماری، سازه، پایدارسازی گود، تأسیسات مکانیکی و برقی الزامی است و باید کلیه ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان دریافت پروانه ساخت رعایت شده باشد.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: چنانچه در فرآیند صدور پروانه ساخت، نقشه معماری بارگذاری شده در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با جدول سطح و سطوح پروانه شهرسازی اختلاف داشته باشد، عوارض نهایی بر اساس نقشه تأیید شده جدید محاسبه می‌شود و ما به التفاوت آن به قیمت روز دریافت می‌شود.

    گلپایگانی ادامه داد: هم چنین امکان صدور مجوز تخریب بنای موجود با نظر مهندس ذیصلاح در سامانه شهرسازی فراهم شده است.

    وی با بیان اینکه هدف ما تسهیل فرآیند ساخت و ساز متقاضیان است، گفت: امکان صدور پروانه تخریب پس از صدور پروانه شهرسازی و به موازات فرآیند صدور پروانه ساخت ایجاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار