مدیران خودروعصر اعتبار

فولادگر مطرح کرد:

ساماندهی بخش مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند حوزه مسکن را سامان ببخشد و قطعا با اجرای این سیاست ها، قیمت مسکن تعدیل خواهد شد.

ساماندهی بخش مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر  رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس  با اشاره رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن، گفت: ورود دولت به عرصه مسکن به معنای سرمایه گذاری دولتی در عرصه ساخت و ساز نیست، مسکن سازی دولتی به هیچ وجه درست نیست و قطعا با این سیاست مشکلات حوزه مسکن حل نخواهد شد.

    امکانات دولت برای تولید مسکن محدود است

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امکانات دولت برای تولید مسکن محدود است، افزود: بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی دولت نمی تواند در عرصه های مختلف از جمله حوزه مسکن تصدی گری داشته باشد.

    دولت باید زمینه های مسکن سازی را در داخل کشور فراهم کند

    وی ادامه داد: دولت باید زمینه های مسکن سازی را در داخل کشور فراهم کند که مهم ترین آن ها، تأمین مسکن ارزان، نظارت بر قیمت گذاری و توزیع مصالح ساختمانی و ارائه تسهیلات بانکی و نظارت بر الگوهای تولید مسکن و ساخت و ساز است.

    موانع تولید برای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی باید رفع شود

    فولادگر گفت: از طرف دیگر موانع تولید برای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی باید رفع شود و این تنها با برنامه ریزی دولت امکان پذیر است، زمانی که موانع تولید رفع شود، آن زمان شرایط برای سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز فراهم می شود.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، دولت باید اقدامات سیاستی را در حوزه اقتصاد اجرایی کند، به طور مثال اجرای مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند این حوزه را سامان ببخشد و قطعا با اجرای این سیاست ها، قیمت مسکن تعدیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو