مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص بودجه اضطراری برای مقابله با کرونا

عصر ساختمان-شهردار تهران از اختصاص بودجه اضطراری برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

اختصاص بودجه اضطراری برای مقابله با کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، پیروز حناچی با حضور در صحن شورای شهر تهران اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

    حناچی در این خصوص اظهار داشت: از روز چهارشنبه که اولین علائم این بیماری اعلام شد و خبر آن را دریافت کردیم، جلسه‌ای اضطراری برگزار کردیم تا اقداماتی که باید در فضاهای عمومی مانند مترو، سامانه‌های اتوبوسرانی و مکان‌هایی که مردم در آنجا تردد زیادی دارند را بررسی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه از ابتدا مراقبت از اماکن اسکان کارگری، آموزش کارگران در خصوص نظافت شخصی و شهری و بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: این موارد یک بار دیگر در جلسه مشترک روز گذشته با وزارت بهداشت نیز مرور شد. همچنین امروز هم یک نامه به وزیر بهداشت نوشتم تا رسماً دستورالعمل‌های لازم را به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی، استخرها و متروها در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت ابلاغ کند.

    شهردار تهران گفت: پروتکل‌هایی برای رعایت موارد بهداشتی در دستور کار داریم. همچنین ضدعفونی کردن و ایجاد اتاق ایزوله در سامان‌سراهای شهر تهران به ویژه سامان‌سرای لویزان و خاورشهر اتخاذ کرده‌ایم.

    حناچی همچنین در خصوص فعالیت در اماکن ورزشی شهرداری اظهار داشت: از ورود افراد مشکوک به آنفلوآنزا و سرماخوردی در اماکن ورزشی شهرداری ممانعت می‌شود.

    وی گفت: همچنین برای تدفین پسماندهای عفونی یک سایت جدید در نظر گرفته شده است.

    شهردار تهران در خصوص اقداماتی که در متروی تهران انجام می‌شود، ادامه داد: به علاوه ضدعفونی کردن گیت‌های ورودی و واگن‌های متروها در دستور کار قرار گرفته‌اند. همچنین تمهیداتی برای خرید بلیت تک‌سفره نیز اتخاذ شده است. گندزدایی و ضدعفونی کردن ایستگاه‌های مترو توسط نیروهای ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

    حناچی همچنین با بیان اینکه یک بودجه اضطراری برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده است، تصریح کرد: آموزش به شهروندان نیز از روز گذشته آغاز شده و از طریق بیلبوردها و بنرهایی که در سطح شهر نصب شده است، توصیه‌های بهداشتی به شهروندان آموزش داده می‌شود.

    وی گفت: اگرچه که ما متولی نیستیم اما ابزارهای زیادی داریم و هر کاری که بتوانیم را انجام می‌دهیم و به همین دلیل رسماً به وزیر بهداشت نامه زدیم تا اقداماتی که شهرداری می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد را اعلام کند.

    شهردار پایتخت همچنین در خصوص ابتلای شهردار منطقه 13 به ویروس کرونا گفت: برخی از همکاران مشکوک به بیماری بودند اما با آقای رحمان‌زاده که صحبت می‌کردم، صدای ایشان نسبت به پنجشنبه هفته قبل بهتر بود. اما منطقه‌ای که مشکوک به ویروس کرونا بود ضدعفونی شد و اگر وضعیت حادتر شود، دورکاری و کاهش حضور پرسنل در شهرداری را در دستور کار قرار می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار