مدیران خودروعصر اعتبار

کیان‌پور:

سرمایه‌ها باید به سمت بخش تولید مسکن هدایت شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مهمترین مولفه در بحث مدیریت نقدینگی در بازار مسکن این است که اعتبارات و سرمایه ها به سمت بازار تولید و ساخت و ساز هدایت شود، نه اینکه به دلیل نبود زمینه های سرمایه گذاری، این اعتبارات به سمت بازار خرید و فروش برود.

سرمایه‌ها باید به سمت بخش تولید مسکن هدایت شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت،  مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن و روند توسعه ای حوزه، گفت: اخیر وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بازار مسکن اعلام کرده که خوشبختانه حوزه مسکن از وضعیت رکودی خارج شده و می توان به سمت توسعه این بخش حرکت کرد. به نظر می رسد که وزیر راه با توجه به افزایش میزان نقدینگی در جامعه این مسئله را مطرح کرده است.

    ورود نقدینگی به بازار مسکن یک شمشیر دو لبه خواهد بود

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که ورود نقدینگی به بازار مسکن یک شمشیر دو لبه خواهد بود، قطعا اگر نقدینگی با برنامه ریزی به سمت بازار مسکن هدایت شود، آن وقت می توان به افزایش تولید و خروج واقعی بازار از رکود امید داشت.

    خلاء سرمایه گذاری و ورود نقدینگی به بازار مسکن

    وی گفت: در شرایط کنونی خلاء سرمایه گذاری و ورود نقدینگی به بازار مسکن موجب شده که این حوزه دچار رکود سنگین و شدیدی شود، بنابر این تلاش وزارت راه برای هدایت اعتبارات و سرمایه ها به این حوزه می تواند موثر باشد.

    کیان‌پور ادامه داد: اما سوی دیگر ورود نقدینگی به بازار مسکن، افزایش تلاطم و تشدید قیمت ها در بازار است، همان طور که در دو سال اخیر شاهد بودیم که کاهش عرضه مسکن و افزایش ورود نقدینگی موجب بروز تلاطم شد.

    وی ادامه داد: مردم در آن دوره برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود اقدام به خرید گسترده مسکن کردند و عملا ملک از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه ای تبدیل شد، بنابر این نمی توان تبعات ورود نقدینگی به بازار را نادیده گرفت.

    اعتبارات و سرمایه ها به سمت بازار تولید و ساخت و ساز هدایت شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: مهمترین مولفه در بحث مدیریت نقدینگی در بازار مسکن این است که اعتبارات و سرمایه ها به سمت بازار تولید و ساخت و ساز هدایت شود، نه اینکه به دلیل نبود زمینه های سرمایه گذاری، این اعتبارات به سمت بازار خرید و فروش برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار