مدیران خودروعصر اعتبار

ضعف نظارت در تعمیر و تجهیز بناهای ساخت‌و‌ساز

عصر ساختمان:یک کارشناس مسکن گفت: در صورت اجرای صحیح قانون تعمیر و نگهداری ساختمان، عمر مفید بناها افزایش یافته و از هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌شود.

ضعف نظارت در تعمیر و تجهیز بناهای ساخت‌و‌ساز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر بهرویان، کارشناس مسکن، گفت: عمر متوسط ساختمان در کشور حدود 30 تا 35 سال است در حالیکه این عدد در کشورهای پیشرفته به حدود 100 سال می‌رسد.

    وی در ادامه، بیان کرد: نظام مهندسی دستگاه‌های مربوطه ملزم به اجرای ماده 22 قانون مقررات ملی ساختمان مبنی بر صدور گواهینامه تعمیر و نگهداری برای هر ساختمان نوساز هستند که عدم اجرای این قانون موجب شده تا عمر ساختمان‌ها در کشور بشدت کاهش پیدا کند.

    بهرویان تصریح کرد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی در این این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است و بر خلاف قانون ملی مقررات ساختمان‌ها، هیچ‌گونه نظارتی بر تعمیر و تجهیز بناهای ساخته شده صورت نگرفته است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تأکید کرد: اگر ماده 22 قانون مقررات ملی ساختمان در جهت مدیریت نگهداری بدرستی اجرا شود عمر مفید ساختمان افزایش می یابد و هزینه‌های بسیار بالایی برای تخریب ساختمان‌های کهنه و ساخت مسکن‌های نو اتلاف نمی‌شود.

    کارشناس مسکن بیان کرد: از طرفی با اجرای این قانون، به افزایش اشتغالزایی در جامعه کمک کرده‌ایم و بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته عمران می‌توانند در این زمینه مشغول به فعالیت شوند.

    بهرویان اذعان داشت: شهرداری نباید براحتی اجازه تخریب ساختمان‌ها را بدهد و ساختمانی که فقط ده تا 20 سال از ساخت آن می‌گذرد، نباید تخریب شود.

    وی ادامه داد: مقاوم‌سازی بناها از اهداف اصلی ماده 22 قانون مقررات ملی ساختمان بوده و همچنین با اجرای منظم و برنامه‌ریزی شده تعمیر و نگهداری، طول عمر ساختمان را بالا برده و از این طریق از اتلاف سرمایه‌ ملی جلوگیری خواهد شد.

    بهرویان بیان کرد: عدم کار تخصصی و کار کارشناسی در زمینه مسکن موجب ضعف شدید در این بخش شده است.

    وی در پایان تأکید کرد: بکارگیری کارشناسان متخصص ، اجرای مدیریت نگهداری، اعطای به موقع مسکن‌های به متقاضیان و نظارت دقیق از راهکارهای اصلی برای از بین بردن ضعف در حوزه مسکن  خواهد بود.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار