مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین جزییات تکمیل پهنه رودکی

عصر ساختمان-شهردار منطقه ۱۱ اخرین جزییات و روند تکمیل پهنه رودکی را تشریح کرد.

آخرین جزییات تکمیل پهنه رودکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان در تشریح روند تکمیل پهنه رودکی گفت: در مورد پهنه فرهنگ و هنر رودکی چند سالی است که امیدواریم مصوبه بگیریم و به محله رودکی تبدیل کنیم که شمال آن به خیابان انقلاب، جنوب خیابان نوفل لوشاتو، شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولیعصر(عج) می رسد.
    وی افزود: در این محدوده دو عنصر ارزشمند تئاتر شهر و تالار وحدت قرار دارد و تلاش خواهد شد از ظرفیت های این دو عنصر که در برگذاری جشنواره های بین الملی میزبانی می‌کنند به صورت موثر بهره گرفته شود؛ اما در حال حاضر مشائات این دو مجموعه فرهنگی شهر در شأن آنها نیست؛ لذا تلاش می‌کنیم پیاده راه‌ها و محوطه‌های این دو مجموعه را ارتقاء دهیم.
    آبادیان ادامه داد: در همین راستا مطالعاتی انجام شده است؛ خوشبختانه عملیات اجرایی از سال 1398 آغاز شده و در نخستین گام، خیابان شهریار را به عنوان پیاده راه انتخاب کردیم و در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ضلع جنوبی خیابان شهریار کلا پیاده راه شده است و بازگشایی آن در ایام جشنواره فجر انجام و مردم از آن پیاده راه استفاده کردند.
    وی تاکید کرد: ضلع شمالی این خیابان نیز تا پیش از پایان سال به اتمام خواهد رسید و نصب مبلمان شهری انجام می شود؛ امیدواریم به عنوان یک پیاده راه متناسب با حوزه فرهنگ و هنر اثر مثبتی داشته باشد. فاز دوم پروژه نیز از تقاطع خارک تا رازی خواهد بود و در فاز سوم هم از رازی تا کل گستره پارک دانشجو خواهد بود. در حقیقت این کار با اصول معمارانه و رویکرد مرمت انجام می شود و امیدواریم تا پایان سال 1399 در این پهنه اقدامات اجرایی انجام شود.
    شهردار منطقه 11 با اشاره به اینکه فاز اول تا پایان سال 1398 به اتمام می رسد، افزود: امیدواریم در فروردین ماه سال آینده در قالب افتتاح پروژه، فاز دوم را آغاز کنیم. با معاون عمرانی شهردار تهران جلساتی داشتیم و امیدواریم از این مسیر پیاده راه‌های درون منطقه را ارتقاء دهیم و نهرهایی که نیاز باشد پوشیده خواهد شد. در نهایت همه اینها با هدف ارتقاء حضور پیاده در این پهنه فرهنگی انجام می شود.
    وی افزود: در جریان اجرای این پروژه بحث مرمت عناصر تاریخی و ارزشمند این پهنه نیز مطرح است و در حال حاضر نیز 14 خانه در حال مرمت است؛ گام بعدی حمایت از سرمایه گذاری در بخش اقتصاد و فرهنگ است. به این ترتیب از عناصری که در این پهنه با توجه به رویکرد اصلی ما که ارتقاء است وجود دارد حمایت می کنیم و با ظرفیت های بخش خصوصی بستر برای استفاده عموم در این محله فراهم می‌شود.
    آبادیان ادامه داد: البته تلاش می کنیم در روند حمایت برای سرمایه گذاری در پهنه فرهنگ و هنر کمترین مداخله را داشته باشیم به این ترتیب در بهره گیری از ظرفیت ها باید در مرمت خانه های محدوده، شاخص های معماری را تقویت کنیم در این راستا مشاوری گرفتیم تا در این مسیر کار را ادامه دهد.
    وی تاکید کرد: در این محدوده کلا 370 پلاک داریم که از میان آن 84 پلاک واجد ارزش معماری یا خاطره جمعی دارند، لذا برای این 84 پلاک طرح مفهومی تهیه شده که چه کارکردی در کل محدوده داشته باشد. دفتر تسهیل گری هم ایجاد کردیم که کمک می کند در بازه زمانی این 84 عنصر ارزشمند بتوانند کارکردهای فرهنگی در محله را حفظ کنند که تاکنون موفقعیت های نسبی را نیز کسب کرده‌ایم.

    آبادیان در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در گام بعدی تصمیم داریم تا در حوزه نمایش های خصوصی بتوانیم موجب ارتقاء کیفی شویم، اظهار کرد: در همین راستا ذینفع یکی از مجموعه های نمایشی درون محدوده دعوت شد و پیشنهاد داد یک مجموعه اقامتی با رویکرد حوزه نمایش اجرا شود در حال حاضر نیز نقشه ها را دریافت و به کمیسیون ماده 5 ارسال کردیم تا مجموعه کاملی از کارکردهای اقامتی و کارکردهای نمایشی اجرایی شود.
    وی افزود: حدود 4 کیلومتر از محدوده منطقه جزو حصار ناصری است و در همین راستا تلاش می‌کنیم به بناهای موجود در این محدوده کارکرد متناسب با نیاز روز بدهیم که یکی از اهداف هم ایجاد حوزه‌های اقامتی در این محدوده است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار