مدیران خودروعصر اعتبار

یارمحمدی:

پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری نمی‌رسد

عصر ساختمان-عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با روند تخصیص اعتبار و اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری نخواهد رسید، مگر آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی راه کار ویژه ای را برای این حوزه بیاندیشد.

پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری نمی‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400، گفت:مقرر شده که اعتباری از صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه تخصیص یابد، اما در شرایط کنونی تزریق اعتبارات بسیار آهسته صورت می گیرد و این مسئله روند اجرای پروژه را با مشکل مواجه کرده است.

    اختصاص اعتبار 10 میلیون یورویی برای اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی قرار بود که حدود 30 میلیون یورو از اعتبار 300 میلیون یورویی را برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان اختصاص دهند، اما تاکنون حدود 10 میلیون یورو از اعتبار در نظر گرفته شده، تخصیص داده شده است.

    وی با اشاره پیشرفت فیزیکی 38 درصدی پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: در شرایط کنونی روند اجرای پروژه بسیار کند و آهسته است و وزارت راه و شهرسازی باید برای تقویت این بخش برنامه ریزی دقیق تر و جدی تر صورت دهد، زیرا بهره برداری از این راه آهن به نفع اقتصاد کشور است و تمام استان ها از این پروژه نفع خواهند برد.

    یارمحمدی ادامه داد: به نظر می رسد که با روند تخصیص اعتبار و اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، این پروژه تا سال 1400 به بهره برداری نخواهد رسید، مگر آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی راه کار ویژه ای را برای این حوزه بیاندیشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به قول و وعده های خود برای تخصیص اعتبارات لازم پروژه راه آهن چابهار-زاهدان عمل کند، در غیر این صورت نمی توان به بهره برداری سریع این پروژه امید داشت.

    وزیر راه شخصا باید از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان به صورت ماهانه بازدید کند

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: پیشنهاد من این است که شخص وزیر راه و شهرسازی به صورت ماهانه از روند اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان بازدید کند تا خللی در اجرای این پروژه رخ ندهد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو