مدیران خودروعصر اعتبار

در پی شیوع ویروس کرونا;

۷۰ درصد از مسافران مترو تهران کاهش یافت

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا حدود ۷۰ درصد مسافران این ناوگان کاهش یافت اما سرفاصله حرکت قطارها بدون تغییر در حال فعالیت است.

۷۰ درصد از مسافران مترو تهران کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «فرنوش نوبخت» روز یکشنبه در این باره گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران ناوگان مترو تهران و حومه حدود 70 درصد کاهش یافت اما برای جلوگیری از تجمع افراد در داخل قطارها سرفاصله قطارها همچون روزهای عادی در حال انجام است.

    وی با اشاره به فعالیت های بهداشتی این شرکت اعلام کرد: روزانه در چندین نوبت قطارهای مترو شستشو و ضدعفونی می شوند.

    نوبخت تصریح کرد: طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت هندریل های پله برقی، پله های ثابت، صندلی ها، دستگاه های فروش بلیت و تمامی اماکنی که مسافران با آن در تماس هستند روزانه در چند نوبت در ایستگاه های ابتدایی و انتهایی هرخط ضد عفونی می شوند.

    وی افزود: برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار این بیماری هماهنگی و همکاری لازم نیز با بازرسان وزارت بهداشت صورت گرفته و جای هیچ نگرانی برای شهروندان و مسافران نیست که در همین راستا نسبت به ارائه آموزش های شهروندی با نصب پوستر، بنر و تابلوهای آموزشی در ایستگاه ها و قطارها، پخش کلیپ های آموزشی از مانیتور ایستگاه ها و قطارها و همچنین پخش پیام های اطلاع رسانی از اتاق های کنترل در تمامی خطوط هفتگانه اقدام کرده ایم.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران  و حومه به تشریح عملکرد پیشگیرانه این شرکت از بهمن ماه سال جاری پرداخت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا دستور العمل های جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای این شرکت ابلاغ شد و این کار با حساسیت و دقت بیشتری روزانه انجام می شود.

    به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی انجام شده مواد ضدعفونی کننده برای راهبران و مرکز فرمان تهیه شده و همچنین برای 5 هزار پرسنل امور ایستگاه ها مطابق پروتکل ملی که برای صیانت از پرسنل داریم مواد ضدعفونی کننده تهیه شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

    نوبخت تاکید کرد: برای افزایش رعایت بهداشت اقدام به جمع آوری آبخوری ها، دستگیره های تبلیغاتی قطارها، تعطیلی اتاق های مادر و کودک، تعطیلی غرفه های ارایه کننده مواد غذایی روباز در ایستگاه ها کرده ایم و همچنین تمهیدات بهداشتی در نمازخانه ایستگاه ها اجرا کرده ایم.

    به گفته وی، افزایش دفعات تعویض کیسه های زباله در ایستگاه ها و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت تهویه هوا در قطارها و اصلاح سناریوی هواسازها جهت تهویه فعال هوای ایستگاه ها از دیگر عملکرد شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد.

    ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-19» از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از 80 هزار نفر را مبتلا و جان بیش از 2 هزار نفر را گرفته است.
    ویروس کرونا از چین به بیش از 50 کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
    براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار