مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه ستاد مدیریت بحران مسجدسلیمان مطرح شد :

۱۵ کیلومتر فاضلاب بحرانی در مسجدسلیمان وجود دارد

عصر ساختمان:جلسه شورای ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور بالدی مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، قنبری معاون بهره برداری آبفا خوزستان، آرش موهبت زاده معاونت بازسازی بنیاد مسکن خوزستان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در سالن فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد.

۱۵ کیلومتر فاضلاب بحرانی در مسجدسلیمان وجود دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از آسماری، جلسه شورای ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور بالدی مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان، قنبری معاون بهره برداری آبفا خوزستان،  آرش موهبت زاده معاونت بازسازی بنیاد مسکن خوزستان و  اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در سالن فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد.

    علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه  گفت :  هم اکنون  چندین نقطه  مسجدسلیمان  دچار بحران هستیم که اگر رسیدگی نشود ما را گرفتار خواهد کرد .

    وی افزود : در برخی مناطق لوله های پوسیده  آب و گاز ترش و فاضلاب به صورت  رو کار از کنار هم عبور می کنند  که چنین مشکلاتی در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است . شبکه های آب و فاضلاب بر اثر فرسودگی و نفوذ در خانه های مردم باعث نشست منازل مسکونی شده است .

    گوروئی ادامه داد : در بعضی از نقاط شهر، نشتی آب و فاضلاب  زیر خانه ها رفته و خانه  نشست کرده و احتمال فاجعه وجود دارد ما انتظار نداریم در یک شب همه ی مشکلات فاضلاب حل شود اما حداقل انتظارمان این است مشکل نقاط بحرانی سریعاً مرتفع شود.

    گوروئی گفت: حدوداً 15 کیلومتر نقاط بحرانی آب و فاضلاب وجود دارد و باید سریعاً تصمیم گیری شود.انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب استان از ظرفیت های خودش استفاده کند و مشکل نقاط بحرانی را برطرف کند. در بحث مسکن نیز تعداد زیادی خانه دچار خسارت شده که بخش عمده ای از آن در بافت های فرسوده و مناطق آلوده به نشت نفت و گاز هستند انتظار داریم  بنیاد مسکن به صورت ویژه برای بازسازی و تعمیر این منازل کمک کنند.

    قنبری معاون بهره برداری آبفا خوزستان در ادامه این جلسه گفت : متاسفانه مسجدسلیمان چیزی به نام فاضلاب ندارد و در اوراق مشارکت هم برای مسجدسلیمان چیزی دیده نشده است که آن هم به دلایل متعدد مثل جابجایی شهر و …. بوده است.

    وی با بیان اینکه آبفا استان چند میلیارد بدهی دارد ادامه داد :  انتظار داریم  برای حل مشکل نقاط بحرانی همه ی ادارات شهرستان  و  شهرداری و بنیاد مسکن کمک کنند.

    قنبری ادامه داد:  برای رفع مشکل نقاط بحرانی آبفا خوزستان تنها می تواند در حد دو تا سه کیلومتر لوله و نیروی فنی کمک کند نه بیشتر!

    هاشم بالدی   مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان در ادامه این جلسه  با تاکید بر اینکه  نقاط بحرانی  باید اولویت بندی شود گفت : طبق قانون، همه ادارات دولتی و خصوصی در مواقع بحرانی باید تمامی امکانات و تجهیزات خودشان را در اختیار اعضای شورای بحران شهرستان و استان قرار دهند .

    وی افزود : دو هفته پیش  نامه اعتبار 7 میلیاردی برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کردیم اما  متاسفانه در اعتباری که ما به وزارت نیرو  دادیم  سه شهری که آبفا استان   به وزارت نیرو برای رفع بحران فاضلاب اعلام کرد  شهرهایی بودند که  از نظر بحران , بحرانی نبودند.

    وی اضافه کرد : همین جا اعلام می کنم آن پولی که فرماندار محترم شهرستان از ما خواسته است برای حل مشکل قسمتی از مناطق بحرانی پرداخت خواهیم کرد اما به مهندس مرادی مدیرکل آبفا استان اعلام کنید در شورای برنامه ریزی مطرح و من هم با رضایت کامل موافقت خواهم کرد تا 2 تا 3 میلیارد تومان به مسجدسلیمان پرداخت شود.

    بالدی تاکید کرد : برنامه زمانبندی رفع نقاط بحرانی حداکثر تا فردا برای ستاد مدیریت بحران ارسال شود.

    آرش موهبت زاده معاونت بازسازی بنیاد مسکن خوزستان در ادامه این جلسه گفت : بر اساس درخواست های مردم در ارتباط با ارزیابی واحدهای خسارت دیده تا روز چهارشنبه از حدود 900 واحد بازدید، بررسی و میزان خسارت تعین گردید.

    موهبت زاده افزود :   چند مشکل در شهرستان مسجدسلیمان وجود دارد. یکی واحدهای خسارت دیده در مناطق آلوده به نفت و گاز که امکان صدور پروانه برای آن ها وجود ندارد و دوم خانه هایی که در شیب ها، تپه ها و دره ها احداث شده اند که باید تکلیف آن ها مشخص و ببینیم چه برنامه ای برای آن ها داریم

    وی ادامه داد: بنیاد مسکن آمادگی دارد به متقاضیان خسارت دیده برای تعمیر و احداث تسهیلات ارائه دهد .در بخش احداث در شهر تا سقف 30 میلیون و در روستاها 20 میلیون و اعتبارات تعمیری 4 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار