مدیران خودروعصر اعتبار

بازار کساد خرید و فروش آپارتمان در تهران

عصر ساختمان- در حالی که در ۱۱ ماهه سال جاری خرید ۷۴ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی در پایتخت به ثبت رسیده، اما آمار نشان می دهد تهرانی ها سال گذشته ۳۶.۴ درصد بیشتر از امسال خانه خریداری کردند.

بازار کساد خرید و فروش آپارتمان در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، آمار نشان می‌دهد در 11 ماهه نخست امسال، خرید 74 هزار و 659 واحد مسکونی در تهران ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته، تهرانی‌ها اقدام به خرید 117 هزار و 363 واحد مسکونی کرده اند که نشان دهنده کاهش 36.4 درصدی ثبت مبایعات مسکن در یازده ماهه امسال شده است.

    متوسط قیمت مسکن در تهران نیز در این 11 ماهه، 13 میلیون و 181 هزار و 500 تومان بود که در مقایسه با یازده ماهه سال گذشته که این شاخص 7 میلیون و 990 هزار و 400 تومان برآورد شده، رشد 64.2 درصدی را نشان می‌دهد.

    علی رغم افزایش قیمت‌ها، اما به دلیل آنکه تعداد معاملات مسکن در این بازه زمانی (فروردین تا پایان بهمن امسال) کاهش داشته است، مقایسه ارزش ریالی مبایعات نشان می‌دهد این شاخص رشد محدود 6.4 درصدی را نسبت به 11 ماهه سال گذشته تجریه کرده است؛ به گونه‌ای که ارزش ریالی کل معاملات مسکن در این مدت در سال جاری 81 هزار و 270 میلیارد تومان بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل، 76 هزار و 359 میلیارد تومانی را ثبت کرده است.

    از دیگر شاخص‌های نزولی در بازه 10 ماهه امسال نسبت به فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره است که امسال در این مدت 54 هزار و 910 فقره پروانه ساختمانی صادر شده اما در مدت مشابه سال گذشته، 63 هزار و 507 فقره پروانه ساختمانی صادر شد که کاهش 13.5 درصدی را نشان می‌دهد.

    بهمن ماه امسال با ثبت 13 هزار و 550 فقره مبایعه نامه، رکورد بالاترین تعداد معاملات در سال جاری و شهریور ماه نیز با ثبت 2 هزار و 855 فقره معامله، کمترین تعداد معاملات مسکن امسال را به خود اختصاص دادند.

    رکورد شهریور امسال در یک دهه گذشته هم بی سابقه بود و به این ترتیب، ماه ششم سال جاری، رکورد کمترین تعداد معاملات مسکن 10 سال اخیر را به نام خود ثبت کرد.

    بهمن ماه با کسب متوسط قیمت 14 میلیون و 405 هزار و 700 تومان، گران‌ترین ماه امسال و همچنین گران‌ترین ماه بازار مسکن در همه ادوار گذشته بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو