مدیران خودروعصر اعتبار

احداث ۳۹ هزار مسکن ملی در پردیس و پرند

عصر ساختمان-سهم شهر جدید پردیس از طرح اقدام ملی مسکن ۱۹ هزار واحد و شهر پرند ۲۰ هزار واحد است که مرحله اول نام نویسی از متقاضیان انجام شده و مرحله دوم ثبت نام به زودی انجام می‌شود.

احداث ۳۹ هزار مسکن ملی در پردیس و پرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در شهرهای جدید پردیس و پرند قرار است مجموعه 39 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود که مرحله اول نام‌نویسی روز شنبه اول دی ماه انجام گرفت و مرحله دوم نیز قرار است به زودی و احتمالاً تا قبل از پایان سال انجام شود.

    در حالی که براساس برنامه اقدام ملی مسکن ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 1400 در دستور کار دولت، وزارت راه وشهرسازی و شرکتها و نهادهای تابعه این وزارتخانه قرار گرفته است، از این میزان 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث خواهد شد. هم اکنون 18 شهر جدید فعال در کشور به عنوان بستر ساخت 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده و عملیات اجرایی مربوط به ساخت این واحدها در برخی از آنها آغاز شده است.

    این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی اخیرا به ادارات کل راه و شهرسازی در همه استانها ماموریت داده است ظرف یک ماه اقدام به شناسایی سازندگان خوشنام در هر شهر کرده و عملیات اجرایی مربوط به ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن مطابق با سهمیه ابلاغ شده به آنها را آغاز کنند.

    گزارشها نشان میدهد سرعت اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون در تهران بیش از سایر استانها است. این موضوع به خصوص در دو شهر جدید پر تقاضا در اطراف تهران قابل مشاهده است.

    در میان همه شهرهای جدید کشور بیشترین سهمیه به لحاظ تعداد واحدهایی که قرار است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود، مربوط به شهر پرند است. قرار است در قالب طرح اقدام ملی مسکن تا سال 1400 مجموعا 20 هزار واحد مسکونی در این شهر جدید احداث و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

    در فاز اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن پس از پالایش متقاضیان به لحاظ برخورداری از شرایط تعیین شده از سوی متولی بخش مسکن برای قرار گرفتن افراد در لیست واجدان شرایط (همچون سبز بودن فرم ج، سرپرست خانوار بودن، برخورداری از توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تعیین شده در قالب این طرح، فاقد مسکن بودن و ...) نزدیک به 10 هزار نفر از متقاضیان واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در پرند واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

    این میزان نصف ظرفیتی است که برای ساخت مسکن در قالب این طرح در پرند در نظر گرفته شده است. این در حالی است که بنا بر اعلام مسوولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین متولیان این طرح در شهر جدید پرند به زودی مرحله دوم ثبت نام برای تکمیل ظرفیت 20 هزار واحدی این طرح در پرند آغاز خواهد شد. همچنین بنا بر اعلام مدیرعامل و رییس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس اقدامات برای پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید نیز به سرعت در حال انجام است.

    بنابر اعلام پایگاه خبری بانک مسکن، مهدی هدایت - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس - درباره جزییات اجرای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرده است: از مجموع 200 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید سهم پردیس حدود 19 هزار واحد است.

    بنا بر اعلام وی، تا به امروز برای ساخت 8500 واحد زمین به تعاونیهایی که اعضای آنها واجد شرایط ورود به این طرح بودند واگذار شده است تا هر چه سریعتر اقدام به ساخت این واحدها کنند. این واحدها باید تا پایان سال 1400 تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: فعلاً فازهای یک، چهار، پنج، 9 و 11 شهر جدید پردیس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن انتخاب شده و هم اکنون در مرحله دوم ثبت نام از متقاضیانی هستیم که پس از وارد کردن مشخصات خود در سامانه طرح اقدام ملی مسکن، از سوی وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط تشخیص داده شده و به شرکت عمران شهر جدید پردیس برای انجام مرحله دوم ثبت نام معرفی شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار