مدیران خودروعصر اعتبار

سقف دخل و خرج پایتخت ۹۹ نهایی شد

عصر ساختمان- بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران روز گذشته در صحن علنی پارلمان پایتخت به اتمام رسید.

سقف دخل و خرج پایتخت ۹۹ نهایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، مطابق با اعلام محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اتمام بررسی لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران، مصوبه بودجه با رقم 30 هزار و 547 میلیارد تومان به فوریت به هیات تصویب ارسال می‌شود. در جریان بررسی بودجه، افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 99 نیز به تصویب رسید.

    محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران درخصوص بهای خدمات حمل و نقل گفت: پس از بررسی‌های تخصصی افزایش حدود 25 درصدی خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی را در کمیسیون تخصصی به تصویب رساندیم. بر این اساس بلیت مترو داخل شهری از 1.200 تومان به 1.500 تومان در سال 99 افزایش خواهد یافت و بلیت تک‌سفره مترو نیز با افزایش 200 تومانی به 1700 در سال 99 تغییر می‌کند. بلیت تک‌سفره هشتگرد که 60 کیلومتر است 5 هزار تومان تعیین شده و بلیت مترو فرودگاه امام(ره) به دلیل کم بودن تعداد مسافرانش همان 9 هزار تومان باقی خواهد ماند همچنین برای اتوبوس و مینی‌بوس نیز افزایش 25 درصدی پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: کرایه‌های انواع تاکسی و سرویس مدرسه هم تا سقف 25 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

    به گفته وی در حوزه عمرانی 700 میلیارد تومان بیش از سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده و در بخش حمل و نقل عمومی نیز بیش از 50 درصد یعنی 1.800 میلیارد تومان به بودجه این حوزه افزوده شده است. وی با اشاره به تبصره‌های بودجه سال 99 نیز گفت: در تبصره‌های بودجه نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان برای پهنه TOD پیش‌بینی شده که تحقق آن نیاز به حمایت سایر نهادها از جمله شورای عالی شهرداری و کمیسیون ماده 5 دارد که امیدواریم با حمایت همه سازمان‌ها و نهادها شاهد تحول این حوزه باشیم. علیخانی تاکید کرد: تصمیم و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران نیاز به 200 هزار میلیارد تومان دارد، بنابراین تا تغییر سیاست در این حوزه ندهیم و دستگاه‌هایی که مسوولیت دارند همکاری نکنند در این حوزه راه به جایی نمی‌بریم. همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درخصوص سهم درآمدهای شهرسازی از بودجه اداره سال آینده گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری سعی کرد در رویکرد بودجه‌ریزی به گونه‌ای به عمل کند که کسب درآمد از موضوع شهرفروشی، تخلفات ساختمانی و تصمیمات خلاف قانون شورای معماری گرفته شود. این موضوع در بودجه 98 پیش‌بینی شده بود و برای بودجه سال 99 نیز دوباره گنجانده شد. وی با اشاره به پیشنهاد افزایش هزار میلیاردی درآمدها از محل حوزه شهرسازی گفت: این پیشنهاد که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده بود با استدلال‌های کمیسیون شهرسازی در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد. سالاری تصریح کرد: امسال برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی در بودجه پیش‌بینی شده از جمله اعتبار 2 هزار میلیاردی برای هزار پروژه محلی با اولویت مناطق غیربرخوردار به ویژه در بافت فرسوده و همچنین توجه به دو پروژه بزرگ که یکی از آنها پروژه نیلوفری در مناطق 17 و 18 است و پروژه حمایت شهرداری از باغات به هم پیوسته کن و فرحزاد که با رویکرد برد برد شهرداری زیرساخت‌هایی مانند ایجاد روشنایی، ساماندهی نهرها و خروج مشاغل نامتجانس از این محل ها، فضا را برای ایجاد یک مجموعه تفرجگاهی فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو