مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش وام مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان

عصر ساختمان:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از افزایش وام مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

افزایش وام مسکن روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، عزیزالله مهدیان ، درباره افزایش وام مسکن روستایی گفت:وام مسکن روستایی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان با سود 5 درصدافزایش یافت.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:  تسهیلات مسکن روستایی هر ساله در نیمه دوم سال تثبیت می شد اما امسال به 200 هزار واحد مسکن روستایی اعطا می شود.

    وی ادامه داد:وام 18 میلیون تومانی به 80 هزار واحد داده می شود و وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصدی برای کسانی است که واحدهای خود را تخریب و نوسازی و مبحث 19 و مبحث انرژی را رعایت می کنند .

    وی تصریح کرد: مراحل کار نهایی شده است پرداخت وام از اواسط ماه آغاز می شود.

    مهدیان تاکید کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند اعم از کسانی که تشکیل پرونده دادند یا هنوز اقدام نکردند می توانند با تکمیل پرونده می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    وی افزود: میزان تسهیلات به نوعی است که تمامی افراد را پوشش می دهند زیرا تقاضا کمتر از 200 هزار واحد است ، امسال اولین سالی است که در 6 ماه اول سال بودجه دریافت کردیم که تا پایان سال جذب می شود.

    وی افزود : 60 تا 80 هزار واحد تشکیل پرونده دادند و تحت نظر بنیاد مسکن هستند و به محض اعلام عمومی در شهرستانها پرداخت می شود.

    مهدیان ادامه داد: برخی از استانها متقاضی دریافت هستند اما بودجه اعتباری وجود ندارد و به محض اینکه دولت مصوب کند بودجه تعلق می گیرد.

    مهدیان تصریح کرد: کسانی که اقدام به ثبت نام کنند حداکثر تا یک هفته تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

    وی درباره مشکل تضمین بانکی روستائیان گفت: شرایط تسهیلات اسان تر شده و در مصوبه سال جاری پیش بینی شده است که دولت تضمین کند و تلاش می شود روستائیانی که تسهیلات دریافت کردند ، بموقع پرداخت کنند چون تسهیلات از منابع بانک ها باید تامین شود و با پیگیری های صورت گرفته کسانی که پرداخت نکردند بزودی پرداخت می کنند.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: تفاوت مسکن روستایی و شهری به گونه ای است که فضا و کارگاه ها و انبار در روستا وجود دارد و شعار ما در مسکن روستایی "مسکن معیشت محور" است.

    وی افزود: بخش جدیدی که درآمدزایی خوبی برای روستائیان دارد گردشگری است که زمینه خوبی برای روستائیان است زیرا طبیعت و فرهنگ در روستاها باعث ورود گردشگر می شود.

    مهدیان گفت : ایجاد منطقه گردشگری باعث می شود تا روستائیانی که علاقه به حضور در روستا دارند با ایجاد شغل به روستاها بیایند.

    وی  با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روستاها پتانسیل گردشگری را دارند، گفت: حدود 300-200 روستا در کشورتوانمندی گردشگری را دارند که با سازمان میراث فرهنگی هماهنگی ها صورت گرفته است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار