مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن در چنبره تقاضای سرمایه‌ای و سفته‌بازی

عصر ساختمان-بررسی آمار رسمی قیمت مسکن تهران حاکی از آن است که در برخی مناطق ۲۲ گانه تعداد معاملات و قیمت‌ها به واسطه سفته‌بازی و تقاضای سرمایه‌ای افزایش یافته است.

قیمت مسکن در چنبره تقاضای سرمایه‌ای و سفته‌بازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، در بهمن ماه امسال میانگین قیمت یک مترمربع اپارتمان در مناطق 22 گانه تهران به 14 میلیون و 405 هزار تومان افزایش یافت که در مقایسه با ماه پیش از آن (دی) حدود 3.7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    تعداد قراردادهای ثبت‌ شده در سامانه املاک و مستغلات نیز در دومین ماه زمستان صعودی بود و از 9664 فقره در دیماه به 12014 فقره در بهمن 98 افزایش یافته است. از سوی دیگر ارزش معاملات انجام شده در 30 روز بهمن به مرز 16 هزار میلیارد تومان نزدیک شد که حدود 3000 میلیارد تومان از رقم معاملات اردیبهشت ماه امسال بیشتر است.

    بررسی روند قیمت مسکن در مناطق 22 گانه نشان می‌دهد در مناطقی که افزایش قیمت اتفاق افتاده، آمار معاملات نیز بالاتر بوده است. به‌عنوان مثال در منطقه 2 متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی طی بهمن 98 بالغ بر 21 میلیون و 555 هزار تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن بیش از 6.2 درصد افزایش یافته است. در این منطقه 1188 فقره قرارداد طی بهمن ماه ثبت شد که در مقایسه با دیماه امسال 26.7 درصد رشد داشته است.

    در منطقه 4 متوسط قیمت از 14.2 میلیون تومان به بالای 14.5 میلیون تومان افزایش یافته و به همین نسبت نیز تعداد قراردادها نیز روند صعودی داشته است. تعداد قراردادهای ماه گذشته مسکن در این منطقه 1145 فقره بوده که نسبت به ماه پیش از آن 27.6 درصد افزایش یافته است.

    همچنین در منطقه 5 نیز این روند تکرار شده است؛ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن از 16 میلیون و 439 هزار تومان دیماه 98 با 6.3 درصد رشد به 17 میلیون و 468 هزار تومان و تعداد قراردادها از 1661 فقره با 30.1 درصد به 2161 فقره افزایش یافته است.

    در مناطق 10، 14 و 15 نیز همین داستان تکرار شده است. این‌گونه به نظر می‌رسد در این مناطق تقاضای سفته‌بازی و سرمایه‌ای باعث شده تا با انجام معاملات احتمالا صوری قیمت‌ها افزایش یابد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار