مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

شهرداری ها از سال آینده مسئول شناسایی خانه های خالی خواهند بود

عصر ساختمان- محمدرضا رضایی کوچی بیان کرد: امسال در کمیسیون تلفیق پیش بینی کردیم برای اینکه بتوانیم موانع موجود برطرف شوند، وظیفه شناسایی خانه های خالی به شهرداری ها سپرده شده است و درصدی از این مالیات ها نیز به شهرداری ها داده می شود.

شهرداری ها از سال آینده مسئول شناسایی خانه های خالی خواهند بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از رایو گفتگو، محمد رضا رضایی کوچی در آغاز با اشاره به وجود بیش از دو میلیون و 500 هزار خانه خالی در کشور، گفت: این خانه ها در خدمت نیاز مسکن کشور قرار نگرفته است و این در شرایطی است که سه میلیون واحد مسکونی برای افشار متوسط به پایین جامعه کم داریم. در ماده 54 قانون مالیات های مستقیم، تاکید شده است وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع رسیدگی، از طریق تشکیل سامانه ملی املاک باید این منازل را شناسایی کند تا بتوان از آنها مالیات دریافت کرد.

    وی با بیان اینکه دو نیم درصد از اجاره سالیانه، مالیات بر خانه های خالی بود، عنوان کرد: متاسفانه چند سال است که از این قانون می گذرد، دستگاه ها همراهی لازم را نداشته اند و علی رغم اینکه وزارت راه و شهرسازی سامانه را طراحی کرده است، دستگاه های دیگر همراهی لازم را نداشته اند که از جمله این دستگاه ها، سازمان امور مالیاتی و دستگاه های خدمت رسان آب، گاز و برق هستند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال در کمیسیون تلفیق پیش بینی کردیم برای اینکه بتوانیم موانع موجود برطرف شوند، وظیفه شناسایی خانه های خالی به شهرداری ها سپرده شده است و درصدی از این مالیات ها نیز به شهرداری ها داده می شود تا آنها اطلاعات خانه های خالی را ارائه دهند. به نظر می رسد با این مشوق هایی که برای شهرداری ها در نظر گرفته ایم و سامانه ای که وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده است، امیدوار هستیم برای سال اینده عدد قابل توجهی مالیات از خانه های خالی دریافت کنیم. از سوی دیگر این اقدام، انگیزه ای می شود برای صاحبین این منازل، تا خانه ها خود را به فروش برسانند و یا اینکه به صورت اجاره در اختیار مردم قرار دهند.

    وی با اشاره به بالا رفتن قیمت خانه تصریح کرد: به دلیل فاصله معنا داری که بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن ایجاد شده است و تقاضا بسیار بییشتر از عرضه است، شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم و اگر روند موجود ادامه پیدا کند، سال آینده همچنان انتظار افزایش قیمت مسکن را خواهیم داشت مگر اینکه با سیاست هایی که تعریف شده است، دولت از تولید کنندگان برای تولید انبوه مسکن حمایت کند. اگر این دو میلیون و 500 هزار واحد مسکن خالی که در حال حاضر در سطح کشور وجود دارد، وارد جرگه فروش یا اجاره شوند، قطعا می تواند در کنترل قیمت مسکن نقش مهم و موثری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو