مدیران خودروعصر اعتبار

۵ راهکار طراحان داخلی برای داشتن خانه ای زیبا و کاربردی!

عصر ساختمان- تقریباً کلیه مشتریان و کارفرمایان برای طراحی دکوراسیون داخلی خواستار یک چیز مهم و مشترک هستند!

۵ راهکار طراحان داخلی برای داشتن خانه ای زیبا و کاربردی!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دکوبوم، یک خانه زیبا و با نشاط بدون هزینه های زیاد! بیشتر افراد با ایده هایی که در مجلات یا فیلم ها دیده اند خانه خود را مقایسه می کنند و حتی از آن ها به عنوان الگو برای ایجاد تغییرات استفاده می کنند اما اعتماد به نفس لازم برای ایجاد تغییرات را ندارند یا نمیدانند برای شروع باید از کجا شروع کنند!  با پنج قدم ساده و کاربردی برای داشتن خانه ای شیک و با نشاط  با ما همراه باشید…

    1٫سبک زندگی:
    نکته اصلی برای ایجاد تغییرات یک فضا ، تفکر عمیق به سبک زندگی مالک و درک واقعی افراد و چگونگی استفاده آن ها از خانه خود است.

    به چه نوع روشنایی نیاز دارید؟ آیا درمناطق خاصی نیاز به روشنایی دارید؟ آیا دوست دارید شب ها چراغ های سقفی داشته باشید یا روشنایی ملایم تر ؟افرادی که از کدام فضاها استفاده می کنند، با آنها مشورت کنید (حتی اگر کودک باشند!) درباره آنچه دوست دارند و ندارند سوال کنید تا بتوانید بهترین فضای ممکن را خلق کنید .در واقع سبک زندگی،علایق، تعداد افراد خانواده، شغل، نوع سرگرمی ها و بسیاری از موارد نقش تعیین کننده و بسیار مهمی در دکوراسیون می توانند داشته باشند.

    2٫فضای ذخیره سازی
    شما هرگز نمی توانید فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید و کل خانه را تبدیل به گنجه هایی برای ذخیره سازی نمایید اما فراموش نکنید داشتن فضای ذخیره سازی کافی از موارد ضروری برای تغییر و یا طراحی دکوراسیون برای هر فضایی است.

    3٫پالت رنگی خنثی
    توصیه طراحان برای تصمیمات طراحی بزرگ استفاده از یک پالت  رنگی خنثی و سپس لایه بندی رنگ ، بافت و الگوی با انتخاب مبلمان ، لوازم جانبی و یا دکوری است.

    بسیاری از مشتریان نمی خواهند در زمان نوسازی در مورد فروش خانه هم فکر کنند اما این موضوع عاملی اصلی برای هر صاحب خانه است. اتخاذ تصمیمات جذاب طراحی در عناصری که نمی توان به صورت ارزان قیمت آنها  را تغییر داد عامل مهمی در حفظ ارزش خانه شما است. اگرچه ممکن است کاشی های دیواری زرد را دوست داشته باشید اما ممکن است این رنگ برای اکثر مردم جذاب نباشد اگر عاشق رنگ زرد هستید ، در مورد افزودن این رنگ به حمام از طریق حوله های روشن ، یا گلدان های سفالی و یا در دکوراسیون نشیمن خانه با کوسن و اکسسوری ها فکر کنید. به این ترتیب وقتی از زرد خسته شوید به راحتی و ارزان می توانید ان را تغییر دهید.

     

    4٫انسجام و هماهنگی
    قبل از شروع هر پروژه ، به ظاهر کلی خانه فکر کنید و اگر احساس می کنید می خواهید تغییراتی ایجاد کنید این را در نظر بگیرید چگونه می توان این ویژگی را در هر اتاق خانه تطبیق داد. سعی کنید جریان دکوراسیون در کل خانه یکنواخت باشد و هارمونی را فراموش نکنید.

    بهترین راه برای اینکار استفاده از مود بورد است از این طریق می توانید پالت های نمونه را جمع آوری کنید و همه اینها را کنار هم بگذارید. این ممکن است تکه های پارچه ای برای کوسن ها یا مبل ها ، نمونه ای از موکت که دوست دارید ، تصاویر برگرفته از مجلات ، طرح ها و .. باشد  همچنین می توانید از طریق وب سایت هایی مانند Houzz یا Pinterest روند مشابهی را با این روش آنلاین انجام دهید.

    5- خیلی سخت نگیرید!
    در طراحی دکوراسیون داخلی سعی کنید این روند سرگرم کننده و لذت بخش باشد. به احساس درونی خود اعتماد کنید و در این راه از قوانین بهره گیرید اما فراموش نکنید غلط و درستی در دنیای دکوراسیون وجود ندارد و تنها ترکیب اجزا میتواند سبب بهبود دکوراسیون گردد و حتی در بهترین شرایط هر سبکی میتواند برای برخی مورد پسند و برای برخی کاربردی یا زیبا نباشد!

    پس سخت نگیرید و این پروسه را به جای در گیر کردن خود با تنش های انتخاب و چالش های محدود کننده، لذت بخش و سرگرم کننده سپری کنید و انتخاب های جذاب و منحصربه فردی را به طراحی بیفزایید!

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار