مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد:

شناسایی اراضی مستعد در بافت‌های فرسوده برای خدمات پشتیبان

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از شناسایی اراضی مستعد در بافت های فرسوده برای خدمات پشتیبان با هدف ارتقاء کیفیت زندگی در این بافت ها خبر داد.

شناسایی اراضی مستعد در بافت‌های فرسوده برای خدمات پشتیبان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، کاوه حاجی علی اکبری گفت: تسریع روند نوسازی مسکن در بافت های فرسوده طی سال های گذشته باعث شد تا با افزایش تراکم جمعیتی در محلات مذکور مواجه شویم.

    وی با بیان این که به منظور ارتقای کیفیت سکونت در این محلات، ضروری است اراضی مستعد شناسایی شوند و با همکاری نهادهای متولی نسبت به پیش بینی خدمات پشتیبان در این محلات اقدام شود، افزود: یکی از مهم ترین کاربری های مورد نیاز در این نوع بافت ها با توجه به فشردگی بافت، فضاهای سبز و باز است.

    وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به اهمیت موضوع و اهتمام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و شهرداری منطقه 7 در خصوص تأمین زمین مناسب برای ساخت فضای سبز در محله نظام آباد، سازمان نوسازی اجرای پروژه را در خیابان بخشی فرد آغاز کرد.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که ملک تملک شده از جمله اراضی آسیب زای محله نظام آباد به شمار می رفت و تبدیل به محلی برای آلونک نشینی و موجب نارضایتی و اعتراض بخش عمده ای از ساکنین محله شده بود، تصریح کرد: احداث فضای سبز در زمین مذکور با مساحت 2500 مترمربع علاوه بر اینکه بخشی از سرانه فضای سبز محله را تأمین می کند، یکی از معضلات اجتماعی محله را نیز از بین خواهد برد.

    بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی شهر تهران، علی اکبری درباره خصوصیات این محدوده، اظهار داشت: در طراحی فضای سبز مذکور علاوه بر توجه به نظرات اجتماع محلی، برخی نیازمندی های خرد محلی از جمله قرائت خانه نیز تأمین شده است؛ همچنین از نظر موقعیت قرارگیری، زمین انتخاب شده در مجاورت بافت متراکم و عمدتاً فرسوده محله مکان یابی شده تا بتواند حداکثر بهره وری را برای ساکنان محله نظام‌آباد داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار