مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای طرح تهاتر زمین با واحدهای مسکونی در حال ساخت برای کمک به مستاجران نیازمند

عصر ساختمان-مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه طرح تهاتر زمین خام با واحدهای مسکونی در حال ساخت و یا نوساز با هدف کمک به مستاجران نیازمند است گفت:برخی واحدهای مسکونی قابلیت الحاق به طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را دارند.

اجرای طرح تهاتر زمین با واحدهای مسکونی در حال ساخت برای کمک به مستاجران نیازمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، پروانه اصلانی  با اشاره به اینکه طرح تهاتر زمین خام با واحدهای مسکونی در حال ساخت و یا نوساز می تواند به مستاجران نیازمند به حمایت دولت کمک کند گفت: قطعا این طرح با هدف افزایش تولید و عرضه مسکن به بازار اجاره و با هدف تنظیم بازار اجرایی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این طرح در کنار سایر طرح های در حال بررسی و تدوین می تواند به کمک بازار اجاره و مستاجران نیازمند کمک کند افزود:تلاش طرح مزبور در ازای واگذاری واحدهای مسکونی نوساز یا در حال احداث این خواهد بود که زمین‌های خام دولتی در اختیار سازنده‌ها و انبوه سازان قرار گیرد.

    اصلانی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام و تمام شده‌ای هستند که قابلیت الحاق به طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را دارند پس واحدهای مسکونی تکمیل شده و در دست تکمیل در طرح اجاره‌داری حرفه‌ای برای گروه‌های مختلف درآمدی که توان تامین مسکن خود را ندارند یا بخش عمده درآمد آنها به اجاره‌بها اختصاص یافته است، با بهای متناسب با درآمد، اجاره داده می‌شود.

    پروانه اصلانی پیشتر در گفت و گویی با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود که پیشنهاد می‌شود تا بخش خصوصی واحدهای ساخته شده و یا در حال تکمیل خود را با دولت تهاتر کند و با ارایه واحدهای مسکونی، از دولت زمین برای احداث واحدهای جدید بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه در خصوص اجاره داری و ساماندهی این بخش، اتاق فکری در معاونت مسکن و ساختمان تشکیل شده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است تا با استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار دارد و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی، مدل اجاره داری حرفه ای را در کشور ایجاد کند. به همین لحاظ، ضرورت دارد تا مشوق هایی از سوی وزارتخانه به بخش خصوصی ارایه شود و بخش خصوصی واحدهایی را بسازد و یا واحدهایی را که درحال تکمیل دارد در اختیار این بخش و دولت قرار دهد.

    اصلانی با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای استیجاری توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت، طرحی میان‌مدت است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام و تمام شده هستند که قابلیت الحاق به طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را دارند. در این بخش، پیشنهاد می‌شود تا بخش خصوصی واحدهای ساخته شده و یا در حال تکمیل خود را با دولت تهاتر کند و با ارایه واحدهای مسکونی، از دولت زمین برای احداث واحدهای جدید بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار