مدیران خودروعصر اعتبار

اعطای ۲۴ هزار میلیارد تومان انواع وام مسکن در ۱۱ ماه امسال

عصر ساختمان- از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات بخش مسکن به مشتریان پرداخت شده است.

اعطای ۲۴ هزار میلیارد تومان انواع وام مسکن در ۱۱ ماه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از بانک عامل بخش مسکن، آمار و اطلاعات مربوط به پرداخت انواع تسهیلات در بهمن ماه امسال توسط این بانک حاکی است: طی 30 روز میانی فصل زمستان 62 هزار و 126 فقره انواع تسهیلات توسط شعب بانک مسکن سراسر کشور به متقاضیان پرداخت شد که ارزش کل تسهیلات پرداختی در این ماه رقمی معادل با 3 هزار و 409 میلیارد تومان بوده است.

    عملکرد بانک مسکن در بهمن ماه امسال به لحاظ ارزش کل تسهیلات پرداختی، رشد 77.4 درصدی از خود نشان می‌دهد. این رشد مدیون دو حوزه بوده است.

    بر اساس این گزارش بخش قابل توجهی از رشد پرداخت تسهیلات در ماه گذشته ناشی از بازگشت تقاضای خرید مسکن به بازار بواسطه بازیابی قدرت تسهیلات خرید مسکن بوده است.

    ماه گذشته در حوزه تسهیلات خرید مسکن، افزایش تقاضا هم در تهران و هم در سایر شهرها باعث شد 17 هزار و 459 فقره تسهیلات به ارزش بیش از یک هزار و 350 میلیارد تومان به مشتریان بانک مسکن پرداخت شود. تعداد تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن در بهمن امسال 9 درصد نسبت به بهمن سال گذشته افزایش پیدا کرد. ماه گذشته در تهران معاملات خرید مسکن 49 درصد رشد کرد. در سایر شهرها نیز بخاطر جابجایی‌های شب عید و همچنین خریدهای سرمایه‌ای حجم معاملات فروش مسکن افزایش یافت. رشد معاملات مسکن که به معنای افزایش تقاضای مؤثر در این بازار است تا حدودی می‌تواند تحت تأثیر بهبود نسبی سقف تسهیلات خرید مسکن طی دو سه ماه اخیر باشد.

    بانک مسکن در نیمه دوم امسال سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق را افزایش داد و همزمان تسهیلات جعاله مسکن را نیز تقویت کرد. از آنجا که امکان دریافت همزمان این دو نوع تسهیلات برای خرید مسکن تحت ضوابط مشخص وجود دارد، افزایش همزمان سقف‌های این دو تسهیلات توانسته به تحرک معاملاتی در بازار خرید مسکن منجر شود.

    در حوزه تسهیلات ساخت نیز عملکرد بانک مسکن در بهمن 98 چشمگیر گزارش شده است. ماه گذشته یک هزار و 920 فقره تسهیلات ساخت در قالب مشارکت مدنی توسط شعب بانک مسکن به سازنده‌ها و انبوه سازان پرداخت شد که به لحاظ ارزش ریالی 113 درصد رشد داشته است.

    گزارش عملکرد بانک مسکن در بخش تأمین مالی بازار ساخت و ساز طی 11 ماه اول امسال بیانگر آن است که در این مدت 59 هزار و 818 واحد مسکونی در کشور با تسهیلات مشارکت مدنی ارائه شده توسط این بانک ساخته شده است که 7.8 درصد رشد از خود نشان می‌دهد.

    بانک مسکن از ابتدای سال 98 تا پایان بهمن ماه در مجموع 535 هزار و 33 فقره انواع تسهیلات ساخت، خرید و جعاله به متقاضیان مختلف در بخش مسکن و ساختمان و همچنین سایر بخش‌ها پرداخت کرد. ارزش کل تسهیلات نزدیک به 24 هزار میلیارد تومان اعلام شده است که به لحاظ ارزش اصل تسهیلات رشد 7.8 درصدی داشته است.

    امسال به دلیل بروز حوادث طبیعی متعدد نظیر سیل و زلزله در استان‌های مختلف کشور، بخشی از اعتبارات بانک مسکن صرف بازسازی مناطق و خانه‌های مسکونی روستاها و شهرها شد. اما با این حال حمایت مالی اعتباری بانک مسکن از سرمایه گذاری‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهرها و همچنین تداوم پرداخت تسهیلات خرید به خانه اولی‌ها و سایر متقاضیان مسکن مانع از تعمیق بیشتر رکود مسکن شد.

    این گزارش حاکی است: در 11 ماه امسال 132 هزار و 996 فقره تسهیلات خرید مسکن و همچنین 36 هزار و 701 فقره تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار