مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه قرمز ساخت و ساز در پایتخت تعیین شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با تدوین اطلس نقاط بحرانی این استان، منطقه قرمز و ممنوعه پایتخت برای ساخت و ساز تعیین شد.

منطقه قرمز ساخت و ساز در پایتخت تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،  نعمت الله ترکی با اعلام این خبر افزود: اطلس نقاط بحرانی استان تهران تدوین شده است و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل جلسه شورای عالی آمایش کشور که به علت شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده هستیم.

    وی یادآورشد: در این اطلس استان تهران به پنج منطقه تقسیم و تمامی قلمروهای مناسب و نامناسب در سه پهنه دسته بندی و به پهنه مجاز، مشروط و ممنوع تعیین و نشانه گذاری شد.

    ترکی اظهارداشت: در پهنه مجاز محدوده شهر و روستا تعیین شده و در پهنه مشروط با رعایت اصول و مقررات و قوانین امکان اجرای فعالیت و ساخت و ساز وجود دارد اما در پهنه ممنوع خط قرمزهای استان تهران هرگونه ساخت و ساز در آن محدوده غیرمجاز و غیرقانونی است و به سرعت باید تخریب شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: برای نخستین بار است که ابزار قانونی محکمی برای مقابله با حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز در این استان تهران تعریف و به نوعی جرم انگاری شده است و در این زمینه در تخلف تفاوتی میانی نهاد دولتی، خصوصی، غیر دولتی، حقیقی یا حقوقی وجود ندارد و به سرعت با هر نوع تخلف ساخت و ساز در این محدوده برخورد خواهد شد.

    وی افزود: با تصویب و ابلاغ این اطلس و همچنین اجرای کامل طرح کاداستر و داشتن ابزارهایی مانند GIS (نقشه تعیین کننده حدود و مساحت زمین ها)  شاهد کمترین مورد زمین خواری،  تصرف غیرقانونی و تغییرکاربری های غیرمجاز در استان تهران خواهیم بود.

    ساخت و ساز های غیر مجاز در استان تهران به سبب رشد 250 هزار نفری جمعیت، به روندی غیر قابل کنترل تبدیل شده است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از سال 97 در تلاش برای اجرای قوانین مربوط به این موضوع و ملزم ساختن تمامی مسئولان برای برنامه ریزی بر اساس سند آمایش سرزمین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار